UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr

OBAVEŠTENJE ZA STUDENTE II GODINE MAS ARHITEKTURA 2016/17
Studenti koji nisu birali studio, prijavljuju se u salu kod nastavnika kod koga ima mesta do popune broja od 16 studenata:
Spiskovi studenata, raspored sala i termini za MASA-A23011: STUDIO M03A – 2016/17 (22.09.2016)

broj šifra______ Master akademske studije Arhitektura 2016/17
II godina – 3. semestar

MODUL ARHITEKTURA
A22 MASA-A23011

STUDIO M03A – Projekat

Cilj predmeta

Osnove rada na kursevima Master akademskih studija postavljene su kroz ravnotežu izbora Studija M01-A (M05), M02-A i M03-A (M07) koji pokrivaju različitost savremenog i inovativnog pristupa materiji arhitektonsko-urbanističkog projektovanja.

Rad u studiju okružen je širokim stručnim interesovanjima arhitekture, urbanizma i tehnologija kao i saznanjima drugih naučnih disciplina. Sva sredstva se udružuju kako bi se formirala složena intelektualna celina koja apsorbuje razumevanje potreba savremenog društva. Obradom sve složenijih arhitektonskih zadataka podstiče se integralno razmišljanje kroz praktičan i teorijiski odgovor studenata na kompleksnost urbanog okruženja.

Lista izbornih projekata:

201617_MASA-A23011-01--STUDIO-M03A-PROJEKAT_Z.LAZOVIC

Pešački most u Skoplju, autori: Peter Cook, Gavin Robotham, Stefano Pessari, Jean-Baptiste Ruat | Izvor: http://www.crab-studio.com/skopja-footbridge.html

STUDIO M03A – PROJEKAT – 01:
EKSPERIMENTALNE MINIJATURE – NOVI PEJZAŽ KULTURE

Nastavnik:
arh. Zoran Lazović, redovni profesor

Projektovanje mini HIBRIDA savremene kulture i umetnosti – stalnog ili privremenog objekta uz (re)definisanje izabranog konteksta. Mikro-centar kao kulturni i umetnički generator i infrastruktura za odvijanje svakodnevne kulture i umetnosti u zatvorenom i/ili otvorenom transformabilnom prostoru. Uvođenje umetničkih koncepata u arhitektonsko projektovanje, primer inter/transdisciplinarnih timova Skofidio Diler + Renfro i Snoheta. Kombinovanje umetnosti, arhitekture, pejzažne arhitekture, brend dizajn, vizuelnih i performirajućih umetnosti. Saznanja o kontekstu, temi, projektovanju objekata kulture, društvenim uticajima, modernim i avangardnim fenomenima/pokretima.

KURIKULUM: EKSPERIMENTALNE MINIJATURE – NOVI PEJZAŽ KULTURE

201617_MASA-A23011-02--STUDIO-M03A-PROJEKAT_V.LOJANICA

Neri Oxman, Pneuma 2, 2012.

STUDIO M03A – PROJEKAT – 02:
EKSTENZIJA MUZEJA NAUKE I TEHNIKE

Nastavnik:
arh. Vladimir Lojanica, redovni profesor

Cilj predmeta je da se kroz inkorporiranje savremenih rešenja adaptibilne multifunkcije projektuje arhitektonsko-urbanističko rešenje ekstenzije Muzeja nauke i tehnike u Beogradu. Širi tematski okvir je orjentisan ka poznavanju i razumevanju različitih pozicija koje naučne discipline zauzimaju u današnjoj svakodnevnici. Shodno tome, projektantski proces će se dominantno bazirati na ispitivanjima mogućnosti arhitekture da, kao višedimenzionalna disciplina, bude dovoljno fleksibilna da odgovori na kretanja u okviru različitih naučnih oblasti.

KURIKULUM: EKSTENZIJA MUZEJA NAUKE I TEHNIKE

201617_MASA-A23011-03--STUDIO-M03A-PROJEKAT_D.MILJKOVIC

Gradsko kupatilo, maketa – DETALJ, Donji grad Beogradske tvrđave | FOTO © Miloš Stojković

STUDIO M03A – PROJEKAT – 03:
DONJOGRADSKA SCENA – višenamenski gradski kompleks kulture

Nastavnik:
arh. Dejan Miljković, redovni profesor

Tema projektnog zadatka je arhitektosnka-prostorna SCENA. Predmet rada je Donji grad Beogradske tvrđave, gde SCENA ne bi predstavljala samo fizičku manifestaciju projektovane strukture, već niz prostorno-programskih mogućnosti koje lokacija nudi. Nastava u studiju će biti usmerena prema multidisciplinarnom istraživanju prostornih zahteva izvođačkih umetnosti, sa jedne strane i javnih objekata kulture, sa druge strane, sa fokusom na nove metode rada i progamske postavke u zadatom okruženju.

Osnovni cilj kursa je upoznavanje studenata sa problematikom projektovanja i građenja objekata namenjenih scenskom izvođenju, na mestu koje u sebi nosi tok svoje istorije.

KURIKULUM: DONJOGRADSKA SCENA

STUDIO M03A – PROJEKAT – 04:
PANORAMSKI LIFT: URBANA ARHEOLOGIJA TAŠMAJDANA U BEOGRADU

Nastavnik:
dr Dragana Vasiljević Tomić, vanredni profesor

Istraživanje, planiranje i projektovanje kompleksnog gradskog centra razmatra se u okviru uslova savremenih funkcionalnih zahteva koncepta ‘dostupnosti’. Zadatak se nadovezuje na postojeći programski okvir lokacije Tašmajdanskog grebena – park, sportski centar, crkvu Sv. Marka, objekte kulture i spektakla – koji će predstavljati predmet istraživanja u odnosu na problematiku razvoja i redefinicije infrastrukture javnog prostora savremenog grada za čiju paradigmu je odabrana vertikala pešačke komunikacije – panoramski lift.

KURIKULUM: PANORAMSKI LIFT: URBANA ARHEOLOGIJA TAŠMAJDANA U BEOGRADU

STUDIO M03A – PROJEKAT – 05:
RE-BUS Rezervat savremene umetnosti

Nastavnik:
mr Milan Vujović, vanredni profesor

Predloženi prostorni okvir za izradu zadatka je lokacija Lastine autobuske stanice u Savamali. Cilj je kreiranje savremenog arhitektonsko-urbanističkog rešenja, kroz transformaciju postojeće lokacije, sa akcentom na istraživanje novih formi kako izlaganja, tako i konzumacije umetnosti. U odnosu na specifičnost lokacije, jedan od glavnih projektantskih zadataka se odnosi na različite načine rekonfiguracije ili reorganizacije postojećeg urbanog prostora,  u cilju generisanja novih, savremenih rešenja, a u skladu sa promenljivim zahtevima konteksta i korisnika.

https://studioprojekatmv.wordpress.com/

KURIKULUM: RE-BUS Rezervat savremene umetnosti

201617_MASA-A23011-06--STUDIO-M03A-PROJEKAT_B.PETROVIC

“Gradopad” (fragment) – Slavenka Kovačević-Tomić

STUDIO M03A – PROJEKAT – 06:
CENTAR za ARHITEKTURU i URBANIZAM

Nastavnik:
arh. Borislav Petrović, vanredni profesor

Cilj zadatka je preispitivanje pojmovne osnove kulture, posebno u odabranom, odgovarajućem kontekstu (“IAUS”, – ime koje na svoj način obeležava proteklu epohu). S obzirom na situaciju u kojoj postojeće arhitektonske koncepcije i organizacije ustanova kulture, prosvete i nauke, pokazuju bitne nedostatke u načinu funkcionisanja naročito u svojoj socijalnoj dimenziji, što se manifestuje distancom na relaciji različitih grupa učesnika u gradskim kulturalnim dešavanjima, trebalo bi identifikovati relevantne uticajne faktore i predložiti intervenciju koja će odgovoriti na uočene probleme, a istovremeno i formirati strategiju njihovog prevazilaženja.

KURIKULUM: CENTAR za ARHITEKTURU i URBANIZAM

201516_MASA_A23011_STUDIO_M03A_PROJEKAT_MILETIC_o

STUDIO M03A – PROJEKAT – 07:
CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UŠĆE

Nastavnik:
arh. Dejan Miletić, vanredni profesor

CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UŠĆE predstavlja prostor promocije istorijskih dešavanja u umetnosti 20. veka i mesto spoznaje specifičnosti savremenih umetničkih fenomena. Preporuka je da se u kompleks Centra savremene umetnosti integriše postojeći objekat Muzeja savremene umetnosti, koji predstavlja jednu od najznačajnih građevina savremene srpske arhitekture.

Očekuje se da će Centar savremene umetnosti na Novom Beogradu bude interaktivni prostor, dinamično mesto okupljanja, u kome bi se promovisali stvaranje i istraživanje.

KURIKULUM: CENTAR SAVREMENE UMETNOSTI – UŠĆE

© [2013 - 2018] Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski Fakultet | University of Belgrade - Faculty of Architecture