Osnovne akademske studije prvog stepena.
Trajanje studija: 3 godine – 180 ESPB
3. semestar
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Organizacija prostora 1 |
|---|---|---|
| 23 | OASA-23010 |
StanovanjePredmet kursa je upoznavanje studenata sa tematikom arhitektonsko- urbanističkih sklopova porodičnog i višeporodičnog stanovanja. Tematske oblasti arhitekture i urbanizma vezane za problematiku stanovanja koje obuhvata sadržaj nastave leže u sferi istraživanja uslova i uticaja konteksta i uticajnih faktora koji dovode do različitih tipologija sklopova, njihovih identifikacija i komparacija. Izučavanje njihove različite morfološko-strukturalne manifestacije u prostoru jedna je od težišnih tema ovog kursa. Predavanja na kursu predhode i funkcionalno su u vezi sa radom na Studio projektu 1 i predstavljaju teorijsku podlogu za sticanje iskustva u primeni teorijskih znanja u rešavanju praktičnih projektantskih problema u postupku projektovanja. KURIKULUM: Stanovanje FORMULAR: Stanovanje |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Istorija arhitekture |
|---|---|---|
| 24 | OASA-23020 |
Istorija arhitekture – Oblikovanje prostora i stilaUpoznavanje sa najznačajnijim graditeljskim dometima u istoriji arhitekture od praistorije do pojave renesanse i baroka. Izdvajanje arhetipova kao univerzalnih ideja koje se transformišu u različitom programskom rešenju, funkciji i konstrukciji. Posebno težište u predavanjima je na izabranim primerima javne (sakralne i profane) arhitekture, nastalim u izvorištu određenih civilizacija i stilskih grupa, kao i njihov uticaj na formiranje škola i takozvane „provincijalne“ arhitekture. Paralelno čitanje tekstova u više knjiga ili delova teksta u jednoj knjizi i izdvajanje pojedinačnog od opšteg u kontekstu razvoja arhitekture. KURIKULUM: Istorija arhitekture – Oblikovanje prostora i stila FORMULAR: Istorija arhitekture – Oblikovanje prostora i stila |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Urbanističko projektovanje 1* |
|---|---|---|
| 25 | OASA-23031 |
Oblikovanje gradskih prostoraU osnovi predmeta je upoznavanje i osposobljavanje studenata za razumevanje, sistematizaciju i analizu procesa formiranja i transformacije gradskih prostora i ambijenata, a radi prepoznavanja alata i sticanja osnovnih znanja za bavljenje urbanističkim projektovanjem i oblikovanjem gradskih prostora. Ovo se ostvaruje kroz podsticanje profesionalne radoznalosti kod studenata i stvaranje samostalnog puta u razumevanju odnosa i procesa i kreativnog pristupa u izražavanju problema grada i javnih prostora. KURIKULUM: Oblikovanje gradskih prostora FORMULAR: Oblikovanje gradskih prostora |
| 26 | OASA-23032 |
Posebne teme oblikovanja gradskih prostora – RekreacijaPredmet je usmeren na upoznavanje studenata sa problemskim i tematskim pristupom oblikovanju gradskog prostora kroz sagledavanje veza urbanog dizajna i planiranja, arhitekture i pejzažne arhitekture. Prepoznaju se aktuelne teme urbanog dizajna i sagledavaju različite uloge koje on ostvaruje u razvoju savremenih gradova. Specifična problematike oblikovanja pojedinih vrsta gradskih prostora razmatra se na primeru razvoja otvorenih i rekreativnih prostora u gradu. KURIKULUM: Posebne teme oblikovanja gradskih prostora – Rekreacija FORMULAR: Posebne teme oblikovanja gradskih prostora – Rekreacija |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Arhitektonske tehnologije – Arhitektonske konstrukcije 3 |
|---|---|---|
| 27 | OASA-23040 |
Arhitektonske konstrukcije 3Upoznavanje sa savremenim principima, metodama i logikom projektovanja materijalizacije arhitektonskih objekata sa armirano-betonskom nosećom konstrukcijom i upućivanje u principe projektovanja materijalizacije različitih koncepata fasada u pogledu vrste materijala i tehnike gradnje. Razmatraju se koncepti i detalji fasada različitih u pogledu vrste materijala i tehnike gradnje uzimajući u obzir uticaj funkcionalno-oblikovnih i konstruktivnih zahteva i kriterijuma komfora boravka. Izlažu se specifičnosti materijalizacije erkera, balkona i krovova. Stiče se znanje o osnovnim principima industrijalizovane i montažne gradnje, principima projektovanja i izvođenja sklopova, elemenata i spojeva montažnih objekata, principima projektovanja i oblikovnim potencijalima prefabrikovanih i poluprefabrikovanih fasada. KURIKULUM: Arhitektonske konstrukcije 3 FORMULAR: Arhitektonske konstrukcije 3 |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Statika arhitektonskih konstrukcija 2 |
|---|---|---|
| 28 | OASA-23050 |
Principi konstruisanja arhitektonskih objekataUpoznavanje studenata sa principima konstruisanja arhitektonskih objekata, pristupom, sistemima i načinima formiranja konstruktivnih sklopova kroz prepoznavanje i formiranje statičkih šema na konkretnim primerima objekata, savladavanje analize opterećenja i upoznavanje sa statički neodređenim nosačima (kontinualnim nosačima) sa proračunom statičkih uticaja. KURIKULUM: Principi konstruisanja arhitektonskih objekata FORMULAR: Principi konstruisanja arhitektonskih objekata |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Studio 01A |
|---|---|---|
| 29 | OASA-23060 |
Studio 01A – Porodično stanovanjeOsnovni cilj predmeta je definisanje arhitektonsko-urbanističkog koncepta sa dispozicijom elemenata saobraćajne infrastrukture i prostorno kompozicionog plana objekata porodičnog stanovanja. Kroz inkorporiranje savremenih rešenja arhitektonsko- urbanističkih sklopova porodičnog stanovanja, sudenti stiču znanja o faktorima relevantnim za formiranja projektantskog rešenja, uz razumevanje odnosa zadate funkcije prema zatečenim stvorenim vrednostima i mogućnosti da se prostornom intervenciom u realnim prostornim okvirima formiraju nove ambijentalne vrednosti i drugačiji doživljaji korisnika. KURIKULUM: Studio 01A – Porodično stanovanje FORMULAR: Studio 01A – Porodično stanovanje SPISAK STUDENATA: Studio 01A – Porodično stanovanje |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Studio 01B* |
|---|---|---|
| 30 | OASA-23071 |
Studio 01B – Urbanističko projektovanje stambenih celinaRad na predmetu je usmeren na upoznavanje studenata sa osnovama i principima urbanističkog projektovanja malih urbanih celina pretežno stambenog karaktera. Problematika se sagledava u relaciji sa specifičnim prirodnim i društvenim kontekstom i razmatra na različitim prostornim i problemskim nivoima. KURIKULUM: Studio 01B – Urbanističko projektovanje stambenih celina FORMULAR: Studio 01B – Urbanističko projektovanje stambenih celina |
| 31 | OASA-23072 |
Studio 01B – Urbanističko projektovanje stambenih celina – Projekat /IG1/Mala stambena celina na Bežanijskoj kosi na Novom Beogradu Tema rada u studiju je projekat male stambene celine na zadatoj lokaciji na Bežanijskoj kosi na Novom Beogradu. Na osnovu analiza karakteristika urbanog područja i identifikacije ključnih problema i vrednosti funkcionalno-fizičke strukture, studenti predlažu i razrađuju urbanistički projekat male urbane celine. |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Likovne forme 1 |
|---|---|---|
| 32 | OASA-23080 |
Likovno prikazivanje u arhitekturiCilj nastave je da studenti usvoje znanja i praktično likovno iskustvo u likovnom |
* Studijska celina koja ima jednu zajedničku ocenu za grupa predmeta od kojih se sastoji. Kriterijumi na osnovu kojih se formira ocena za Studijsku celinu definisani su specifikacijama predmeta.
4. semestar
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Organizacija prostora 2 |
|---|---|---|
| 33 | OASA-24010 |
Edukacija i prostorNastava na predmetu ima za cilj da, kroz teorijsku nastavu, studente upozna sa osnovnim principima projektovanja i specifičnostima prostora i programskih sadržaja objekata namenjenih edukaciji kao i sa uslovnostima socijalnog i društvenog konteksta i značajem aktuelnih pedagoških metoda kao uticajnim faktorima u izboru projektanskog pristupa i formiranju prostornog koncepta. KURIKULUM: Edukacija i prostor FORMULAR: Edukacija i prostor SEMINARSKI RAD: Teme i struktura rada |
| 34 | OASA-24020 |
PoslovanjeCilj nastave je da se kroz predavanja i seminarske radove unaprede znanja studenata u oblasti arhitektonsko-urbanističkog projektovanja. Uži tematski okvir je projektovanje poslovnih objekata. Radom na predmetu studenti će biti u prilici da se susretnu sa savremenim tendencijama u projektovanju poslovnih objekata. KURIKULUM: Poslovanje FORMULAR: Poslovanje |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Istorija umetnosti |
|---|---|---|
| 35 | OASA-24030 |
Istorija umetnostiNastava na predmetu bavi se pitanjima vizuelnog identiteta, odnosa umetnosti i društvenog konteksta, odnosa između vizuelnih umetnosti i arhitekture, odnosa između umetnosti i nauke, kulturoloških aspekata umetnosti, te društvenih i političkih funkcija umetnosti. KURIKULUM: Istorija umetnosti FORMULAR: Istorija umetnosti |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Urbanističko projektovanje 2* |
|---|---|---|
| 36 | OASA-24041 |
Urbana infrastrukturaPredmet ima za cilj upoznavanje studenata sa aspektima urbanističkog planiranja i projektovanja infrastrukturnih mreža i servisa. Prepoznavanje strukture, elemenata, procesa i faktora razvoja urbane infrastrukture u odnosu na racionalnu potrošnju energije i planiranje namene zemljišta u građenim sredinama. KURIKULUM: Urbana infrastruktura FORMULAR: Urbana infrastruktura |
| 37 | OASA-24042 |
Saobraćaj i društvena infrastrukturaKretanje ljudi, roba i informacija je oduvek bilo osnovna komponenta ljudskih društava. Savremeni ekonomski procesi praćeni su značajnim povećanjem mobilnosti i višim nivoima dostupnosti svim urbanim funkcijama, a posebno javnim službama i društvenoj infrastrukturi. Urbana mobilnost i dostupnost i distribucija i kvalitet javnih službi predstavljaju glavne izazove u funkcionisanju gradova, kako za gradske vlasti tako i za njihove stanovnike. Dobar saobraćajni sistem, kvalitetne javne službe i visok kvalitet urbane sredine u 21. veku znači izbor: kvalitetan javni prevoz, bezbedan biciklistički saobraćaj, podsticanje opcija za pešačenje, dobar javni prostor i mesto za život u gradu gde je vožnja automobila izbor, a ne nužnost, kao i kvalitetno raspoređene i dostupne javne službe. KURIKULUM: Saobraćaj i društvena infrastruktura FORMULAR: Saobraćaj i društvena infrastruktura |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Arhitektonske tehnologije – Arhitektonske konstrukcije 4 |
|---|---|---|
| 38 | OASA-24050 |
Arhitektonske konstrukcije 4Cilj predmeta je upoznavanje sa osnovnim principima materijalizacije arhitektonskih objekata kroz primenu sledećih konstruktivnih materijala: drvo, čelik, staklo; projektovanje fasada i krovova, unutrašnjih pregrada, spuštenih plafona i podova u sistemu suvo montažne gradnje. KURIKULUM: Arhitektonske konstrukcije 4 FORMULAR: Arhitektonske konstrukcije 4 |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Statika arhitektonskih konstrukcija 3 |
|---|---|---|
| 39 | OASA-24060 |
Projektovanje i proračun konstrukcija 1Upoznavanje studenata sa elementima projektovanja, konstruisanja i dimenzionisanja armirano betonskih konstrukcija arhitektonskih objekata. KURIKULUM: Projektovanje i proračun konstrukcija 1 FORMULAR: Projektovanje i proračun konstrukcija 1 |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Studio 02A* |
|---|---|---|
| 40 | OASA-24071 |
Održive urbane zajedniceUrbanističko rešenje naseljske zajednice na Novom Beogradu Po prvi put u istoriji, većina ljudi u svetu živi u gradovima. Stopa urbanizacije će nastaviti da raste, stvarajući ključni izazov 21. veka – stvoriti pristupačne, socijalno, ekonomski i ekološki žive urbane zajednice sa održivim servisima vodnih sistema, hrane i energenata. Ovaj izazov zahteva nove pristupe dizajn u i planiranju organizaciji, korišćenja i razvoja urbanih prostora. to znači pronalaženje novih načina, tehnika i alata za svakodnevno, ali kvalitativno stratšeko delovanje. Uloga arhitekata i urbanista u ovim procesima bitno se menja. Od pružaoca usluga arhitekti se transformišu u lidere promena i proaktivne inicijatore trensformacije vrednosti urbanih kvaliteta života. Upoznavanje studenata sa osnovnim aspektima savremenih koncepata održivih urbanih zajednica i njihove primene u posmatranom društvenom, ekonomskom i kulturnom kontekstu. Upoznavanje sa osnovnim metodološkim pristupima projektovanju održivih urbanih zajednica. http://odrziveurbanezajednice.blogspot.rs/ KURIKULUM: Održive urbane zajednice FORMULAR: Održive urbane zajednice |
| 41 | OASA-24072 |
Održive urbane zajednice – Projekat /IG2/Urbanističko rešenje naseljske zajednice na Novom Beogradu Po prvi put u istoriji, većina ljudi u svetu živi u gradovima. Stopa urbanizacije će nastaviti da raste, stvarajući ključni izazov 21. veka – stvoriti pristupačne, socijalno, ekonomski i ekološki žive urbane zajednice sa održivim servisima vodnih sistema, hrane i energenata. Ovaj izazov zahteva nove pristupe dizajn u i planiranju organizaciji, korišćenja i razvoja urbanih prostora. to znači pronalaženje novih načina, tehnika i alata za svakodnevno, ali kvalitativno stratšeko delovanje. Uloga arhitekata i urbanista u ovim procesima bitno se menja. Od pružaoca usluga arhitekti se transformišu u lidere promena i proaktivne inicijatore trensformacije vrednosti urbanih kvaliteta života. |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Studio 02b |
|---|---|---|
| 42 | OASA-24080 |
Studio 02b – Arhitektonske konstrukcijeUpoznavanje sa osnovnim principima materijalizacije arhitektonskih objekata kroz primenu konstruktivnih materijala: armirani beton, drvo, čelik i staklo. Osnovni cilj predmeta je projektovanje i rešavanje konstrukcije objekta u skladu sa primenjenim materijalima i funkcionalnim zahtevima, kao i sticanje veština projektovanja i materijalizacije podsistema u objektu različitih u pogledu tehnika gradnje: fasade, krovovi, unutrašnje montažne pregrade, plafoni, podovi, itd., od koncepta do detalja. Student se upoznaje sa izradom specifičnih grafičkih priloga u slučaju objekta građenog na licu mesta i prefabrikovanog. KURIKULUM: Studio 02b – Arhitektonske konstrukcije FORMULAR: Studio 02b – Arhitektonske konstrukcije |
| broj_ | šifra______ | Osnovne akademske studije Arhitektura 2015/16 Studijska celina: Likovne forme 2 |
|---|---|---|
| 43 | OASA-24090 |
Boja i likovni konceptCilj nastave je da studenti usvoje znanja i praktično iskustvo u složenim likovnim istraživanjima od interesa za studije arhitekture poput slikarstva, grafike, modelovanja i multimedijalnih formi likovnih umetnosti. Cilj nastave je da se istraži likovni koncept rada i veze i aplikativnost takvog koncepta na projektovanje u arhitekturi. KURIKULUM: Boja i likovni koncept FORMULAR: Boja i likovni koncept |
* Studijska celina koja ima jednu zajedničku ocenu za grupa predmeta od kojih se sastoji. Kriterijumi na osnovu kojih se formira ocena za Studijsku celinu definisani su specifikacijama predmeta.
