UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr
Client: Modul M8 - Izborni modul Date: 17/12/2013 Ključne reči:

Modul M8 – Izborni modul

Plan rada

NAZIV PREDMETA:
MODUL M8 – Izborni modul: Kurs M8.3. – Izborni predmet 3 – Digitalna animacija – kurs 3

GODINA STUDIJA:
II godina – 3. semestar Master akademskih studija Arhitektura – 2013/14.

BROJ KREDITA: 3 ESPB

TERMINI ODRŽAVANJA NASTAVE:
Prema rasporedu za jesenji semestar 2013/14.

TERMIN ODRŽAVANJA ISPITA:
Prema terminskom planu za jesenji semestar 2013/14.

TERMINI ODRŽAVANJA KOLOKVIJUMA:
7. i 13. nedelja nastave.

NASTAVNIK:
mr Branko Pavić, redovni profesor

SARADNIK U NASTAVI:
arh. Nataša Teofilović, dr digitalne umetnosti
jedan student završne godine

BROJ KABINETA: Računarski centar AF

VREME ZA KONSULTACIJE sa studentima (jednom nedeljno dva sata):
Biće naknadno objavljeno.

TELEFON: Nataša Teofilović +381 64 2477755

EMAIL:
digitalna.animacija@gmail.com

VEB ADRESA:
http://vimeo.com/digitalanimation/albums

Uputstvo

CILJEVI I PRISTUP NASTAVI:
Autodesk Softimage spada među vodeće aplikacije za 3D karakter animaciju, vizuelne efekte, vizuelizacije i video igre. Obuka u ovako kompleksnom softveru kandidatima daje veoma širok opseg znanja primenjiv u različitim disciplinama – od filmske i reklamne industrije, industrije video igara, arhitektonskih vizuelizacija i animacija do naučno istraživačkih projekata i samostalnih umetničih radova.
Osnovni ciljevi kursa su:

  1. Obučavanje studenata za rad u softveru za 3D animaciju – Autodesk Softimage.
  2. Izučavanje opštih metoda i koncepata rada u softverima za 3D karakter animaciju. Upoznavanje sa osnovnom logikom procesa rada u 3D aplikacijama daje studentima šire znanje, primenjivo izvan konkretnog softvera Autodesk Softimage. Poznavanje ove logike omogućava studentima da lakše pređu na drugi softver.
  3. Učenje jezika 2D i 3D animacije, osnovni koncepti i metode koje nisu bazično vezane za Autodesk Softimage.
  4. Upoznavanje sa celokupnim procesom produkcije kratke animirane forme, od ideje, početnih skica, karakter dizajna i karakter animacije do postprodukcije i finalnog proizvoda.

SADRŽAJ NASTAVE:
Nastava na predmetu Digitalna animacija podeljena je na tri celine. Svaka celina obuhvata jedan školski semestar, odnosno jedan kurs. Gradacija težine tematskih oblasti postepeno uvodi studente u produkciju kratkih animiranih formi.

KURS JEDAN je uvodnog karaktera (prvi semestar diplomskih akademskih studija – master). Kroz praktični rad i konkretne zadatke, studenti se upoznaju sa radnim okuženjem u 3D prostoru. Cilj kursa je da studenti prihvate logiku koncipiranja „modela“ – pripreme objekata za animaciju, izrade hijerarhija i da shvate vezu između dizajna karaktera i dizajna pokreta (karakter animacije). Na kursu se stiču znanja iz osnova animacije (animacija ključevima), poligonalnog modelovanja, vizuelizacije (primena materijala, virtuelno osvetljenje), virtuelne kamere i renderinga (finalne animacije).

KURS DVA, srednji, (drugi semestar diplomskih studija – master) dalje razvija znanja iz prethodnog kursa, koja se sada primenjuju na složenijim modelima i naprednijim metodama animacije. Obuhvaćene su dve oblasti dizajna, modelovanja i metode animacije. Prva je modelovanje „čvrstih“, nedeformabilnih objekata. Tip animacije je animacija povezanim ključevima i animacija po putanji. Druga oblast je modelovanje organskih i prirodnih formi. Animacija je primenom deformera i morfinga. Izučavaju se primene tekstura i osnove fotorealističnog renderinga.

Na KURSU TRI, naprednom, (treći semestar diplomskih studija – master) na konkretnom zadatku, prolazi se kroz produkciju kratke animirane forme. Izučavaju se metode modelovanja i animacije složenih organskih modela, humanoida ili hibridinih bića. Radi se FK i IK animacija, primena predefinisanih skeleta, “enveloping” – deformacije modela, nelinearna animacija i primena i kombinacija motion capture podataka.

METOD IZVOĐENJA NASTAVE:
Nastava predstavlja kombinaciju više oblika rada: predavanja, pokazne nastave rada u sotveru kao i interaktivnog rada sa studentima. Pored rada na računaru, studenti su u procesu dizajna karaktera upućeni na likovne forme: crtanje, skiciranje i kolažiranje. Pri radu na animaciji – dizajnu pokreta, studenti su usmeravaju na glumu, istraživanje pokreta i proučavanje vlastite mimike i gestova

Interaktivni portfolio MASA 2013/14 kurseva

Sve informacije u vezi sa MASA 2013/14 kursevima:

Filter

© [2013 - 2018] Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski Fakultet | University of Belgrade - Faculty of Architecture