UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr
Client: Modul M7 - Projektantska radionica Date: 13/12/2013 Ključne reči:

Modul M7 – Projektantska radionica

Radionica-Ralevic

Plan rada

NAZIV PREDMETA:

MODUL M7 – Projektantska radionica: Kurs M7.3. – Radionica 3 – Knjiga režije ostvarljivosti vizije „Beograda na vodi” – scenario, agenda, akcioni plan

GODINA STUDIJA:
II godina – 3. semestar Master akademskih studija Arhitektura – 2013/14.

BROJ KREDITA: 2 ESPB

TERMINI ODRŽAVANJA NASTAVE:

TERMIN ODRŽAVANJA ISPITA:

TERMINI ODRŽAVANJA KOLOKVIJUMA:

NASTAVNIK:
dr Miodrag Ralević, redovni profesor

SARADNICI U NASTAVI:
arh. Sanja Simeunčević Radulović, asistent
dr Ratka Čolić, dipl.inž.arh.
Branislav Antonić, dipl.inž.arh.

BROJ KABINETA: 246

VREME ZA KONSULTACIJE sa studentima (jednom nedeljno dva sata):

TELEFON: +381 11

EMAIL:

Uputstvo

ZADATAK:
Zadatak radionice je REŽIRANJE razvoja „Beograda na vodi”, priobalja Beograda, kako bi se ostvarila postavljena vizija, na takav način da se omogući fleksibilan, tržišan, poslovan i otvoren sistem upravljanja gradom. Formiranje scenarija koji ukazuje na moguće razvoje grada kroz vreme, slojeve i prostor, i akcioni plan načina zajedničkog delovanja na polju grada svih zainteresovanih aktera. Poligon rada je priobalje Beograda.

CILJEVI I METOD RADA:
Cilj radionice je razmatranje i otkrivanje puteva i mogućnosti OSTVARENJA sveukupne ponude modelskih opcija. Proces se struktuira kroz više problemskih nivoa:

  • Kriterijumi predstavljaju skup vrednosnih parametara koji predstavljaju „merila“ koja treba ispoštovati na različitim mogućim nivoima, pri čemu formiraju skale različitih parametara: humanosti, atraktivnosti, profitabilnosti, efikasnosti i estetičnosti.
  • Tokovi aktiviranja ponude modelskih opcija, imaju za cilj njihovo poređenje i logičko povezivanje u prostorno-vremenskom kodu, pri čemu se formiraju kombinatorne matrice po različitim principima: nadovezivanja, preplitanja, nizanja, smenjivanja, itd. Putevi ostvarenja ponude, celokupan proces sagledavaju kroz fokus realizacije i eksploatacije pri čemu se vrši poslednja provera ostvarljivosti ponuđenih modelskih opcija, po parametrima realnosti, primene određene tehnologije, profitabilne efektivnosti, itd.
  • Procedure delovanja sagledavaju vidove i oblike učešća različitih aktera, po principu „ko-kada-gde-kako“, treba da deluje da bi ostvario svoje (privatne) opšte (javne, zajedničke) ciljeve i interese. Pri tome se obuhvataju brojni korisnici (stanovnici, zaposleni, …), stručnjaci (institucije, organizacije, izvođačke, planerske, …), finansijski „lobiji“ (vlasnici, ulagači, banke, asocijacije, …) i državno-gradske strukture (upravne-komunalne, …).
  • Marketing ostvarenja ima za cilj formiranje koncepta poslovnog sistema u cilju plasmana ponude na tržište, njegove realizacije aktiviranjem interesa pojedinih grupa (stanovništva, finansijera, asocijacija, građevinska preduzeća i dr.) i sagledavanje efekata eksploatacije u cilju ostvarenja profita.

REZULTATI RADIONICE:
Formiranje knjige ostvarenja vizija.
Razumevanje načina funkcionisanja grada kao „poslovnog sistema“.
Akcioni plan delovanja u prostoru i vremenu.
Upravljanje funkcijama razvojem grada kroz vreme.
Simulaciona igra „nastajanja i trajanja“ vizije.

Interaktivni portfolio MASA 2013/14 kurseva

Sve informacije u vezi sa MASA 2013/14 kursevima:

Filter

© [2013 - 2018] Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski Fakultet | University of Belgrade - Faculty of Architecture