UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr

Portfolio Categories MAS Arhitektura – modul

  • Kurs M8.3. – Drvene strukture

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar Cilj nastave je da studenti ovladaju savremenim programskim principima projektovanja, konstruisanja i dimenzionisanja savremenih drvenih konstruktivnih sistema (drveni rešetkasti nosači u sistemu LKV). Predmet rada je zasnovan na principima modernog projektovanja konstrukcija u drvetu, u oblasti kreiranja različitih oblika drvenih struktura.
  • Kurs M8.3. – Rekonstrukcija i sanacija objekata visokogradnje

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar Cilj nastave je upoznavanje sa osnovnim principima rekonstrukcije i sanacije objekata visokogradnje kao veoma važnim delom inženjerske delatnosti iz oblasti arhitekture i građevinarstva. Sticanje neophodnih znanja iz ove oblasti uz upoznavanje sa logikom konstruisanja, rekonstruisanja u cilju promene namene prostora, kao i saniranja i otklanjanje problema nastalih pod dejstvom raznih uzroka: neravnomernog sleganja tla, dejstva zemljotresa, neadekvatne gradnje ili održavanja, požara, kao i usled starosti samog objekta - konstrukcije. Sticanje novih znanja iz ove oblasti moguće je primenom savremenih tehničkih i tehnološih rešenja u oblasti rekonstrukcije objekata visokogradnje, uz primenu savremenih principa sanacije i zaštite kao i kroz upoznavanje sa velikim i značajnim iskustvima iz prakse primenjenim na savremenim arhitektonskim objektima kao i na objektima graditeljske prošlosti.
  • Kurs M7.3. – Animacija malog hibrida

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar Kreativno predstaviti aktuelni projekat artefakta sa Master projekta 3 u predviđenom i/ili novom kontekstu po izboru. Performans, odnosno predstavljanje projekta video animacijom treba da pokaže uspešnost svrhe (čemu služi), funkcije (šta i kako radi), konstrukcije i materijala (od čega je), u datom kontekstu i/ili drugom kontekstu i njegove transformacije (npr. priča o ambijentu, atmosferi, događaju, spektaklu kroz transformacije: svetlo-zvuk, postojeće-privremeno, dan-noć, leto, zima, ovde-tamo, itd). Moguće je prikazati i proces projektovanja i nastanka i razvijanja koncepta i ideja projekta.
  • Kurs M7.3. – Modelovanje scene

    By Arhitektonski fakultet on 17/12/2013
    3. semestar Izrada fizičkog modela (makete) scene i auditorijuma objekta spektakla. Upoznavanje studenata sa kompleksnim odnosima volumena, struktura i funkcija scene i gledališta, izradom fizičkih modela. Specifični pristupi rešavanja savremenih potreba grada u oblasti kulture.
  • Kurs M7.3. – Vizuelni transkripti

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    3. semestar Formulisanje arhitektonske vizuelne sekvence u prezentacijskom diskursu spektakla. Osnovni cilj radionice je razvijanje kreativnog i interpretativnog mišljenja kroz različite oblike komunikacije arhitektonsko-urbanističkih koncepcija metodama selekcije i transponovanja projektantskih rešenja. Rezultat radionice iskazati kroz crteže, fotografije, kolaž, video zapis. Rad je potrebno predati u digitalnoj i štampanoj formi. Izložba studentskih radova, Univerzitetska biblioteka „Svetozar Marković“, april 2014.
  • Kurs M7.3. – Programiranje prostora

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    3. semestar Studenti će analizom rada na studiju proispitati postojeće modele organizacije prostora kroz sagledavanje celokupnog tematskog okvira. Produkt radionice će imati formu istraživačkog projektovanja, gde svaki student odgovarajući na temu demokratizacije ispitivati potencijale prostora.
  • Kurs M7.3. – Atmosfera

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    3. semestar Ciljevi arhitektonskog stvaralaštva izvan fizičkih okvira vezani su i za kreiranje "atmosfere" mesta koja obuhvata određene senzorne kvalitete koje pojedini prostori emituju. Specifičan način komponovanja elemenata, upotreba različitih oblika, manipulacija prostorom, materijalima, odnosima svetlosti i senke, ima i odgovarajuću emocionalnu izražajnost. Naizmenično dejstvo utisaka i impresija koji se generišu iz percipiranja fizičkog fenomena arhitekture je iskustvo koje određuje stav prema određenom prostoru. Traganje za specifičnom sinestezijom, uočavanje intrigantnih odnosa u prostoru i prepoznavanje generišućih sila koje utiču na percepciju, su neke od ključnih tema za rad u radionici.
  • Kurs M7.3. – Model / Koncept / Kontekst

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    3. semestar Kroz izradu arhitektonskih modela definisati jasan odnos prema konceptu i kontekstu konkretnog projektantskog zadatka. Model tretirati kao osnovno projektantsko sredstvo u problematizaciji ovog odnosa. Izrada nekoliko tipova arhitektonskih modela u različitim razmerama i stepenima detaljnosti kako bi se jasno definisalo objašnjenje projektantskog procesa sa konkretnim zadatkom. Modeli i usmena odbrana toka projektantskog procesa.
  • Kurs M7.3. – Performans, čovek i prostor

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    3. semestar Istražiti pojam otelotvorenja kroz (i u odnosu na) prostor, vreme, dvojnost, kontrast, manipulaciju čulima i ritualima svakodnevice, komunikacije, kodiranje, režiranje, itd. Cilj radionice je da se kroz niz kreativnih postupaka otkriju i uspostave moguće relacije tela, čula, svesti, vremena i prostora. Postupci i metod, kao i detaljno razrađeni rezultati radionice biće tema prve grupne brainstorming sesije. Rad je predviđen u tri faze: tema, akcija - realizacija, reakcija - performans. Lokacija je BIGZ, Čekaonica.
  • Kurs M7.1. – Skečbuk (nacrtane misli)

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    1. semestar Pobediti belinu papira. Reagovati ručnim crtežom na zadatu temu (provokaciju). Zabeležiti misao u trenutku. Promišljati kroz skicu. Iz serije crteža prepoznati sopstveni rukopis. Prepoznati rukopis pretvoriti u digitalni zapis. Cilj radionice je da se na brz, jasan i arhitekti primeren način, misao pretvori u rukom zabeležen crtež. Prvi korak čini više provokativnih tema kroz koje se strah od belog papira svodi na minimum. Zahvaljujući tome, misao postaje bitna, a njeno beleženje putem crteža jasno. Drugi korak je da se u seriji crteža prepozna sopstveni rukopis. Treći korak predstavlja digitalizaciu sopstvenog rukopisa.
  • Kurs M7.1. – Male intervencije: Šumice

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    1. semestar Zadatak radionice je uočavanje i vrednovanje specifičnih okolnosti i problema konkretnog gradskog prostora, a zatim razvijanje tehnika za (arhitektonsko) delovanje u odnosu na postavljen problem ili temu. Prostorni okvir radionice je naselje Šumice. Zadatak radionice je promišljanje i arhitektonsko delovanje u odnosu na svakodnevicu i javni prostor susedstva. Mera intervencije je integrisana u okvir i razmeru okruženja, jer je namera da se kroz intervencije reaguje na direktna i opipljiva pitanja svakodnevice unutar prostora koji je u pitanju. Zadatak radionice je formulisan kao dodatak uz program studija M4.
  • Kurs M7.1. – Model modela 1:20

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    1. semestar U odnosu na elemente projekta na studiju M4 istražiti mogućnosti za interpertaciju arhitektonskog modela velike razmere kao prostorne studije izabranog fragmenta. Fragment tumačiti u rasponu od tematskog preko koncepcijskog do čisto materijalnog, a u skladu sa načinom same izrade modela na osnovu koje se i definišu uslovi za njegovu finalizaciju.
  • Kurs M7.1. – Mapiranje

    By Arhitektonski fakultet on 16/12/2013
    1. semestar Ova kratka grafička vežba je zasnovana na diskusiji o dva eseja, “Mapping the intangible”, (Stan Allen, 2000) i “The Intricacy of the otherness”, (Kostas Terzidis 2006). Cilj radionice je da se proizvede grafički zapis na osnovu informacija prikupljenih kroz opservaciju ponašanja učenika u nekoliko školskih dvorišta u Beogradu u različitim vremenskim periodima. Rezultujući dijagrami bi trebalo da prikazu promenljive aspekte prostora i uvesti komponentu vremena u arhitektonsko razmišljanje. Akcenat je stavljen na razvoj tehnike za osmatranje i dokumentaciju u cilju razvijanja razumevanje prostora kroz pojmove structure i konfiguracije.
  • Kurs M8.3. – (Pr)ocena ekoloških karakteristika zgrada

    By Arhitektonski fakultet on 13/12/2013
    3. semestar Osnovni cilj nastave je razvijanje kritičkog sagledavanja ekoloških karakteristika arhitektonskih objekata. Studenti se upoznaju sa osnovnim principima i parametrima koji se koriste prilikom ocene ekoloških karakteristika arhitektonskih objekata i potom ih proveravaju najpre na odabranim primerima iz prakse, a potom i na spostvenim projektima rađenim u okviru studija M6.1. (alt. M4.1. ili M5.1.).
  • Kurs M8.3. – Osvetljenje u arhitekturi

    By Arhitektonski fakultet on 13/12/2013
    3. semestar Cilj predmeta je da se studenti upoznaju sa uslovima i principima projektovanja osvetljenja u arhitekturi. Analizira se priroda svetlosti, njen uticaj na površine sa kojima dolazi u kontakt, kriterijumi za projektovanje osvetljenja, parametri kvaliteta osvetljenja, kao i efekti koji mogu da se postignu. Mnogobrojni i raznorodni uticaji na kvalitet osvetljenja ili svetlosni komfor sagledavaju se u širem smislu, u okviru opšte arhitektonske koncepcije. Analiziraju se uslovi koji su rezultat zahteva korisnika, prostora, objekata, predmeta ili površina koji se osvetljavaju, da bi se odredile mogućnosti i ograničenja pod kojima se određeni kvalitet osvetljenja može ostvariti.
  • Kurs M9.1. – Teza

    By Arhitektonski fakultet on 13/12/2013
    4. semestar Suštinski napredak u pedagoškom procesu predstavlja zahtev da diplomski kandidat, na osnovu veoma otvorenog prostornog ili tematskog okvira zadatog od strane mentora, odabere aspekt istraživanja i postavi programsku strukturu projekta, kao i da jasno i precizno definiše projektni zadatak (tezu), na osnovu kojeg će pristupiti realizaciji projekta. Od izuzetnog značaja je odnos teze prema savremenim tendencijama i kretanjima u arhitekturi, kao i kritička svest o odnosu prema iskustvima prošlosti. Kandidat brani postavljenu tezu nakon šest nedelja nastave, pred komisijom, i tek nakon njenog odobrenja prelazi na realizaciju projekta.
  • Kurs M7.3. – Knjiga režije ostvarljivosti vizije „Beograda na vodi” – scenario, agenda, akcioni plan

    By Arhitektonski fakultet on 13/12/2013
    3. semestar Zadatak radionice je REŽIRANJE razvoja „Beograda na vodi”, priobalja Beograda, kako bi se ostvarila postavljena vizija, na takav način da se omogući fleksibilan, tržišan, poslovan i otvoren sistem upravljanja gradom. Formiranje scenarija koji ukazuje na moguće razvoje grada kroz vreme, slojeve i prostor, i akcioni plan načina zajedničkog delovanja na polju grada svih zainteresovanih aktera. Poligon rada je priobalje Beograda.
  • Kurs M7.3. – Dnevni i noćni izgled objekta

    By Arhitektonski fakultet on 13/12/2013
    3. semestar Dati prikaz spoljnog izgleda objekta (3D model) u dnevnim i u noćnim uslovima u kontekstu neposrednog okruženja. Na dnevnom izgledu simulirati uslove dnevne svetlosti koja ostvaruje i senke na objektu, kako bi se dobio što realniji prikaz. Noćni izgled objekta podrazumeva osvetljen objekat. Osvetljenje može da potiče iz enterijera (koje se vidi kroz staklene površine), može da se radi o posebnom spoljnom osvetljenju fasade ili delova objekta (ako su u pitanju pune površine), ili kombinaciji ova dva pristupa. Dva izgleda bi trebalo da budu prikazana iz istog (sličnog) ugla. Oba izgleda prikazati na istom listu, formata 50/70 cm, postavljenog horizontalno. Prezentacija u formi izložbenog plakata i u elektronskoj formi (na CD-u, format pdf).
  • Kurs M7.1. – Splish Splash

    By Arhitektonski fakultet on 13/12/2013
    1. semestar Projektovanje fasadnog elementa od pojedinačnih komponenti sistema. Zadatak radionice je izrada arhitektonskog projekta fasadnog elementa, čime se kod studenata razvija arhitektonska sposobnost za projektovanje inovativnih i futurističkih fasada i njihova interpretacija uz primenu različitih teorijskih i računarskih metoda.
  • Kurs M7.1. – Promocija i marketing urbanog razvoja u prirodnom okruženju

    By Arhitektonski fakultet on 13/12/2013
    1. semestar Na osnovu iskustva sa studijskog obilaska prostora Vlasinskog jezera i okruženja i prikupljenog materijala, studenti treba da osmisle promociju i marketing urbanog razvoja u kontekstu posebnih prirodnih vrednosti. Studijsko putovanje će se obaviti na prostoru Vlasinskog jezera i okruženja u toku zimskog semestra 2013-14.