УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
АРХИТЕКТОНСКИ
ФАКУЛТЕТ
БУЛЕВАР КРАЉА АЛЕКСАНДРА 73/II, 11120 БЕОГРАД
  • en
  • sr
Фестивал Resonate 2018, Музеј савремене уметности, Београд. | Фото: М.Булатовић

Resonate_2018_logo

Сарадња Архитектонског факултета са фестивалом Resonate 2018 у периоду 18-21. априла 2018. године у Београду.

Овогодишња сарадња Архитектонског факултета и фестивала Resonate омогућила је студентима активно учешће на фестивалу, у програмским мултимедијским догађајима и праћење конференцијских предавања истраживача, уметника, теоретичара, едукатора напредних хибридних праваца савремених креативних индустрија, постављајући високе стандарде, вредности, критичка питања актуелних експериментација и креативних продукција у дигиталној култури и уметностима. Дијалог се одвија на линији високо технолошке интеграције научних иновација различитих истраживачких области (инжењерства у области природних и техничких наука и друштвено-хуманистичких и културалних тумачења иновативних тенденција) и уметничке аудио-визуелне, односно мултисензорне критичке интерпретације и експериментације.

Дебата о позицијама иновативних технологија и инструмената у наукама, уметностима и култури у савременом дигиталном добу вођеним првом и другом генерацијом дигитално интелигентних креативаца (Mario Carpo, 2017), кроз моделе предавања, презентација, пројекција, панела, радионица, перформанса и неформалних дискусија, формирала је могућност проширења опсега разумевања активног и активистичког ангажовања дигиталних технологија у конструкцији и креирању прогресивних културалних, уметничких и научних будућности.

Resonate-2018-odabrano---3-of-7

Организатор сарадње, асистенткиња др Драгана Ћирић, са студентима на фестивалу Resonate 2018, у фоајеу Музејa савремене уметности, Београд. | Фото: М.Булатовић

© Interactive Architecture Lab, Bartlett School of Architecture, UCL

Дати колаборативни модел студентима је омогућио измене професионалне позиције од специјализованог архитекте пројектанта истраживача и практичара ка другим дисциплинама и њиховим утицајима, вишеструким кросдисциплинарним идентитетима, образовним програмима и ангажовањима који карактеришу савремене интеграције креативних професија и нове експертске профиле у области креативне продукције.

MediaLab оквир и формалне карактеристике којима је дати модел сарадње означен, увели су у регуларну академску наставу неке од будућих планираних облика њеног програмирања. Као комплемент истраживачком теоријском и екперименталном раду на Мастер дипломским академским студијама, организовани су за студенте II године МА специфично тематски везаних за садржај фестивала, али и студенте осталих година који су програмским темама проналазили преклапања и интересовања, угледне методологије и уметничке праксе које ће унапредити њихове дизајн позиције и инвенције, односно, покренути нека од критичких питања.

Mario Klingemann – Портрети старих мајстора које је генерисала вештачка неурална мрежа (GAN), 2018. | © Mario Klingemann
Mario Klingemann & Simon Doury – X Degrees of Separation, 2018. | © Google Arts & Culture

Унутар сарадње са студиом А26. МАСА-А24021-05: Мастер теза – КОНТРАПУНКТ: Музичка академија, парк Ушће, Београд (Наставник: др Драгана Васиљевић Томић, ван. професор), фокус је био постављен на просторно-соничке експерименте и трансфере – теоријске, инжењерске, уметничке – али и друге облике мултисензорних хибридизација просторног мишљења и њиховим дигиталним или аналогним интерпретацијама.

Рад у студију и ужа архитектонска истраживања допуњена су актуелним напредним студијама у области интеграције архитектуре и аудио-визуелних уметности обухватајући њихову високо технолошку, дигиталну сферу преклапања, као и упознавањем са изворима и процедурама водећих дигиталних пракси и истраживања, иницијаторима и/или истраживачима и њховим експериментацијама, потенцијалним друштвено-хуманистичким и регулаторним контроверзама које настају активним развојним политикама у области дигиталних технологија на свим пољима њихове примене, и коначно светом/универзумом културе која овим путем континуирано мења своје унутрашње дискурсе, методологије и технике, и спољашње релације са постојећим светом културално-историјских референци и нормативне/стандардизујуће актуелности.

Forensic Architecture – Grenfell Media Archive, медијска архива и просторна база података о пожару у коме је изгорео објекат The Grenfell Tower, 2018. | © Forensic Architecture

У овом оквиру, фестивал Resonate 2018 представљао је други сегмент истоименог пратећег програма рада у овом студију (први је изведен у уводном делу теоријских истраживања кроз предавање-извештај и интеграцију професионалних сугестија и иновација представљених на конференцији Resonate: Thinking Sound and Space – Lisbon* уз критичка и научна проширења и коментаре). На овај начин успостављен је објективан дијалог између званичног професионалног експертског нивоа академски теоризованих и примењених технологија и алтернативних експериментлних лидерских пракси у процесу своје критичке и теоријске дефиниције које предводе иновативне линије креативне продукције трасирајући и архивирајући своја прогресивна истраживања.

Организатор/координатор: др Драгана Ћирић

*Фестивал Resonate и конференција Resonate: Thinking Sound and Space – Lisbon су два независна догађаја која немају директне међусобне везе осим што оба имају реч resonate у свом имену!