УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
АРХИТЕКТОНСКИ
ФАКУЛТЕТ
БУЛЕВАР КРАЉА АЛЕКСАНДРА 73/II, 11120 БЕОГРАД
  • en
  • sr

Open-Education-Week-2016

Недеља отвореног образовања 2016. је део светске мреже: Open Education Week 2016.

Недеља отвореног образовања се и ове године обележава у академским институцијама широм света у периоду од 7. до 11. марта. Универзитетска библиотека „Светозар Марковић“, Секција библиотекара и књижничара Заједнице института Србије и КоБСОН тим поводом организују низ предавања и радионица. Детаљније информације о темама, учесницима и месту одржавања појединих презентација можете погледати у Програму недеље отвореног образовања 2016:

Понедељак 7. март 2016

Понедељак 7. март 2016, са почетком у 12.00 часова
Универзитетска Библиотека „Светозар Марковић“

УЛОГА УНИВЕРЗИТЕТСКЕ БИБЛИОТЕКЕ У ПРОСЕЦУ КРЕИРАЊА, ПОХРАЊИВАЊА И ПОВЕЋАЊА ВИДЉИВОСТИ ДОКТОРСКИХ ДИСЕРТАЦИЈА
др Драгана Столић, Универзитетска Библиотека „Светозар Марковић“

Универзитетска библиотека је активни учесник у сложеном и захтевном процесу настанка докторских дисертација. Излагање жели да скрене пажњу, на основу рада и искуства Универзитетске библиотеке „Светозар Марковиц“, на оне фазе у том поступку у којима је улога библиотеке нароцито знацајна и незаобилазна. Биће истакнуто да се пред академску библиотеку данас, поред очекиване и традиционалне улоге, као што је депоновање или давање на коришћење оваквог материјала, постављају много већи задаци који задиру у сам чин стварања дисертација и унапредјења наставног процеса.

РАЗЛИЧИТИ ТИПОВИ САДРЖАЈА И ЊИХОВА ВИДЉИВОСТ У ИНСТИТУЦИОНАЛНИМ РЕПОЗИТОРИЈУМИМА
Милица Шевкушић, Институт техничких наука САНУ

Садржај институционалних репозиторијума не мора се ограничавати на научну продукцију (тезе, научни радови, примарни подаци) истраживача. Такозвани „секундарни материјали“ који настају током истраживачког процеса или процеса припреме докторске дисертације (презентације, радни материјали, техничка упутства итд.) драгоцени су за младе истраживаче или студенте који тек усвајају технике научног рада. У репозиторијуме се могу депоновати и скрипта и едукативним материјали које запослени на универзитету припремају за своје студенте. Циљ презентације је да скрене пажњу на могућности и предности ове праксе, имајући у виду да она још увек није заживела на универзитетима у Србији.

Среда 9. март 2016

Среда 9. март 2016, са почетком у 10.00 часова
Амфитеатар Народне библиотеке Србије

НОВА ПАРАДИГМА: ОТВОРЕНИ МАСОВНИ ОНЛАЈН КУРСЕВИ
Дејана Каваја Станишић, Универзитетска библиотека „Светозар Марковић
Оја Кринуловић, Универзитетска библиотека „Светозар Марковић
Миљана Тодоровић, Математички факултет Универзитета у Београду

На предавању ће представљен концепт Отворене науке (Open Science), нове парадигме образовања, као и најпосећеније платформе за масовне онлајн курсеве – Coursera и EdX, Udacity.
Садржај предавања:
• Нова парадигма образовања – отворена наука, нов концепт образовања и доживотно учење;
• Представљање најпосећенијих платформи:Coursera и EdX, Udacity;
• Масовни отворени онлајн курсеви престижних светских универзитета (корак по корак);
• Друштвене мреже и учење.

Четвртак 10. март 2016

Четвртак 10. март 2016, са почетком у 17.00 часова
Библиотека Дома културе „Студентски град“

ВИКИПЕДИЈА – СЛОБОДНА ИНТЕРНЕТ ЕНЦИКЛОПЕДИЈА КОЈУ СВАКО МОЖЕ ДА УРЕЂУЈЕ: ПРОЈЕКАТ ВИКИ‐БИБЛИОТЕКАР
Александра Поповић, Универзитетска библиотека „Светозар Марковић“, Београд, у сарадњи са Математичким факултетом Универзитета у Београду и Викимедијом Србије.
Садржај предавања:
Задужбина Викимедија
Викимедија Србије
WikipediA
Википедија на српском
• Пројекат Вики‐библиотекар
• Уређивање чланака на Википедији
• Најбољи чланци на Википедији

Петак 11. март 2016

Петак 11. март 2016, са почетком у 13.00 часова
Универзитетска Библиотека „Светозар Марковић“

УПОТРЕБА НОВИХ МЕДИЈА У ОБРАЗОВАЊУ УЗ ПОМОЋ АЛАТА У ОТВОРЕНОМ ПРИСТУПУ
Мирјана Нешић, Београдска политехника, Београд
Садржај предавања:
• Упознавање са основним мултимедијалним облицима, форматима и програмима за њихово креирање и коришћење.
• Који су то алати нових медија у отвореном приступу и како их употребити у образовању?
• Како направити ефектну презентацију и у њу укључити фото/аудио/видео садржаје?
• Које онлајн апликације могу бити од помоћи у раду?
• Како образовање учинити динамичнијим и занимљивијим?