Увод
Овај програм омогућава ученицима да изводе темељно, оригинално и креативно истраживање у области дефиниције архитектонског простора и архитектонског облика. Циљ програма је истраживање односа простора и облика, унапређивање архитектонског знања кроз проучавање односа између просторних образаца и друштвених исхода, архитектонских концепата и њихове материјализације.
Циљ предмета је истраживање и упознавање идејама и концептима архитектонског облика и простора. Током курса студенти се упознају са основним елементима структуре архитектонског простора (уобличавање, упросторавање) и развијају личне пројектантске алате и механизме, овладавајући принципима стварања – од елементарних ка сложеним системима. Посебан циљ обухвата стицање сазнања и техника неопходних за афирмацију могућности за концептуализацију и апстраховање те приступ основним применљивим компетенцијама, вештинама и знањима на архитектонском пројекту. Посебан фокус предмета је на архитектонске методе и технике у продукцији архитектонског пројекта.
У овом семестру, истраживање и моделовање простора и облика кроз дизајн је индивидуално, и има за циљ култивацију идеја, истраживање имагинације и неговање радозналости. Студенти вежбају да контролишу идеје, описују архитектонске поступке и комуницирају кроз своје концепције користећи низ дводимензионалних и тродимензионалних техника. Током процеса рада неопходна је аналитичност, креативност, експерименталност и прецизност.
Пректична и теоријска настава је фокусирана на синхронизацију практичних вештина и теоријског разумевања архитектонских поступака. Кроз задатке студенти уче и развију основне архитектонске процесе, да објасне архитектонске поступке и да разумеју њихове последице. Осим тога овај програм упознаје ученике са комплексним контекстом архитектонског пројектовања који утичу на њих и на архитектонску продукцију, наглашавајући недељивост архитектонских, културалних, професионалних и технолошких области. Поред вежби, студенти током предавања унапређују и знања у пољу технологија, историје и теорије, филозофије и уметности, а прилог трећем колоквијуму је кратак есеј, који процењује напредак студента на разумевању архитектонске теорије.
Практична настава обухвата два повезана задатка која представљају припрему за семестрални пројекат. У форми завршног пројекта студенти приказују свеобухватно достигнуте резултате у првој години студија, као синтезу истраживања кроз пројекат, почетак коришћења архитектонске литературе и комплексних стечених пројектантских знања и вештина.
ЗАДАТАК 1: пројектовати привремени простор за излагање на месту будуће Градске галерије на Косанчићевом венцу: павиљон – видиковац – галерија са припадајућим комуникацијама које повезују реку и градско језгро. Изложбени простор је максималних димензија 10х10х10метара,осим које је потребно пројектовати вертикалну комуникацију, лифт или видиковац која интегрише све комуникације у један систематичан ток.
ЗАДАТАК 2: полазна основа је пројектовани облик у задатку 1. Програмски се додаје подземни или делимично подземни мултифункционални простор који мође служити за предавања, истраживачки простор, депо или само наставак комуникације. Комуникације и вертикала ће се прилагодити новопројектованој ситуацији. Реч је о повезивању облика и структурирању порстора. У односу на додати садржај испитују се капацитети пројектованог облика и његове модификације, трансформације и могуност рефлексија у пројектантским поступцима.
III ЗАДАТАК:
ПАВИЉОН
Циљ завршног пројекта – изложбеног павиљона је да се синтетизују све вештине које су студенти достигли у току прве године студија. Локација је потез између Палате Србија и зграде „Ушће” у Новом Београду, на месту пројектованог и никада реализованог Музеја револуције.
Павиљон припада Музеју Савремене уметности и има привремени карактер. Задак је испројектовати изложбени павиљон на простору 50х50м изнад плоче која је просторни оквир некада планираног Музеја револуције.
Испитна комисија:
проф. И. Рашковић, проф. М. Вујовић, проф. В. Лојаница, проф. Б. Петровић, в.проф. И. Рајковић, в. проф. В. Цагић, проф. З. Лазовић, доц. З. Абадић, в. проф А. Вуја, в. проф. В. Миленковић, в.проф. др А. Никезић, доц. др М. Милинковић, доц. М. Максимовић.
Вежбе у студију, асистенти:
- асис. арх. Милош Костић (сала 217)
- асис. арх. Ана Зорић (сала 218)
- асис. арх. Далиа Дуканац (сала 219)
- асис. арх Христина Стојановић (сала 220)
- асис.. др Душан Стојановић (сала 221)
- асис. арх. Мила Мојсиловић (сала 222)
- асис. арх. Никола Милановић (сала 223)
- асис. арх. Немања Кордић (сала 224)
- асис. арх. Јелена Илић (сала 226)
- асис. др Маја Драгишић (сала 227)
- асис. арх. Стевовић Владан, (сала 228)
- асис. арх. Снежана Златковић (сала 230)
- асис. арх. Милош Стојковић (сала 235)
- асис. арх. Соња Дедић (сала 301)
Комплетна изложба: https://www.flickr.com/photos/arhitektonski_fakultet_beograd/albums/72157717992115537