UNIVERZITET U BEOGRADU
ARHITEKTONSKI
FAKULTET
BULEVAR KRALJA ALEKSANDRA 73/II, 11120 BEOGRAD
  • en
  • sr
  • LOKAVERKO

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    UNIVERZALNI DIZAJN ZA INKLUZIVNE MREŽE JAVNIH PROSTORA Nastavnik: dr Ksenija Lalović, vanredni profesor Student: Tatjana Konjikovac Tema projekta: Glavna ideja ovog projekta, prvenstveno, je bila povezivanje ključnih fokalnih tačaka odnosno pravaca koje su uticale na formiranje novonastale strukture. Fokus projekta je upravo ta struktura koja svojom neobičnom formom i monumentalnošću prisvaja svu pažnju posetioca. Osim svoje vizuelne atraktivnosti, veoma značajan aspekt jeste funkcionalnost. Izdizanjem pojedinih delova strukture na mestima najvećeg okupljanja ljudi formiraju se objekti različitih namena kao što su kafići, restorani, prodavnice i objekti kulturnog karaktera. Kako su pristupačnost i ekološki aspekt bila dva veoma značajna faktora prilokom razvoja projekta, uticale su na razvoj mreže pešačkih i biciklističkih staza. Struktura se povezuje takođe i sa linijskim parkom koji je zadržao svoju prvobitnu namenu. Uvode se novi sadržaji, kao i velika količina zelenih površina. Svi ovi elementi čine jedinstvenu celinu koja je na veoma suptilan način prilagođena tako da bude dostupna svima.
  • ŠESTO ČULO

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    UNIVERZALNI DIZAJN ZA INKLUZIVNE MREŽE JAVNIH PROSTORA Nastavnik: dr Ksenija Lalović, vanredni profesor Student: Jelena Arnautović Tema projekta: Primarna ideja koja nas je vodila u grupnoj fazi izrade projekta jeste prilagođenost svim tipovima korisnika. Namera je da naš projekat ne bude atraktivan samo na vizuelnom nivou - što je obično slučaj, s obzirom da najveći procenat informacija dobijamo vidom - već i ostalim čulima, kako bismo približile park i korisnicima koji nemaju dobro razvijena sva čula. Naziv projekta potiče iz 6 zona parka, od kojih jedna nije za čulo: zona vida, mirisa, ukusa, sluha, dodira + tropska zona, nastala kao rezultat drugačije mikroklime u tom području parka. Deo lokacije koji sam nastavila da razrađujem individualno obuhvata zonu mirisa (cvećara, parfimerija, bašta sa biljkama izrazitog mirisa), zonu dodira (barefoot staza, bašta sa biljkama izrazite teksture) i zonu vida (bašta sa raznobojnim biljkama, biblioteka i biblioteka na otvorenom). Iz mantre "što manje popločanja, a više zelenila" proizašla su zelena ostrva u popločanju, izuzimanjem što većeg broja ploča, a da se pritom ne smanji efikasnost kretanja. Ulični mobilijar i novi objekti dizajnirani su minimalistički - korišćenjem neupadljivih i transparentnih materijala koji odaju utisak "lakoće", kako vizuelni akcenat ne bi bio na veštačkim materijalima, već na prirodi i biljkama.
  • LOKAVERKO

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    UNIVERZALNI DIZAJN ZA INKLUZIVNE MREŽE JAVNIH PROSTORA Nastavnik: dr Ksenija Lalović, vanredni profesor Student: Anđela Radulović Tema projekta: Glavna ideja ovog projekta, prvenstveno, je bila povezivanje ključnih fokalnih tačaka odnosno pravaca koje su uticale na formiranje novonastale strukture. Fokus projekta je upravo ta struktura koja svojom neobičnom formom i monumentalnošću prisvaja svu pažnju posetioca. Osim svoje vizuelne atraktivnosti, veoma značajan aspekt jeste funkcionalnost. Izdizanjem pojedinih delova strukture na mestima najvećeg okupljanja ljudi formiraju se objekti različitih namena kao što su kafići, restorani, prodavnice i objekti kulturnog karaktera. Kako su pristupačnost i ekološki aspekt bila dva veoma značajna faktora prilokom razvoja projekta, uticale su na razvoj mreže pešačkih i biciklističkih staza. Struktura se povezuje takođe i sa linijskim parkom koji je zadržao svoju prvobitnu namenu. Uvode se novi sadržaji, kao i velika količina zelenih površina. Svi ovi elementi čine jedinstvenu celinu koja je na veoma suptilan način prilagođena tako da bude dostupna svima.
  • SELO U GRADU (SEGMENT 2A “ARTS AND CRAFTS STREET)

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    Nastavnik: arh. Ivica Nikolić, docent Student: Natalija Mrdović Tema projekta: za koga gradimo? gradimo pre svega za ljude. i ako famozni dorćolci često deluju kao mistična bića, oni su pre svega ljudi. pa je tako i naš koncept pratio čoveka, njegovu anatomiju, i njegov um. podelili smo stari grad na nama logične delove ljudskog tela. povezujući ih doslovno “najprirodnije” moguće tako da bi smo na kraju došli do ljudske duše. pitanje koje muči čovčanstvo, gde se nalazi ljudska duša? pitanje duše je škatljivo jer niko od nas ne zna ni da li duša postoji, a kamo li gde se nalazi. mi ne znamo da li je dušu moguće locirati u ljudskom telu ali na dorćolu smo uspeli da je pronađemo. na lokaciji depoa.
  • DOWN UNDER DORĆOL

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    Nastavnik: arh. Ivica Nikolić, docent Student: Nikola Popović, Luka Vujović Tema projekta: Projektu Down Under Dorćol, smo analitički i projektantski pristupili na tri prostorna nivoa- makro, mezo i mikro. Analitički postupak bio je dominantan na makro nivou (obuhvat opštine Stari Grad) sa ciljem postavke koncepta i master plana. Koncept projekta se bazira na boljoj i zdravijoj konekciji grada i reke, što smo detektovali kao dominantan problem prilikom analiza. Odlučili smo se za intervenciju na pojasu od Marine Dorćol do Luke Beograd, iz razloga što je ovaj prostor loše iskorišćen a poseduje veliki potencijal. Ostrvo kao jedna potpuno nova struktura u gradu, nametnula se kao rešenje kroz ideju o povezivanju postojeće dve akvatorije. Rad na mezo nivou se bazirao na razradi master plana, u obuhvatu projektog zadatka, sa akcentom na kompoziciono-volumetrijskom planu. Mikro nivo, kao najdetaljniji stepen razrade ticao se arhitektonsko-urbanističkog rešenja dela lokacije gde je primenjena ideja o umnožavanju JGP projektovanjem javnih prostora na više visinskih kota, sa ciljem kreiranja bezbednih prostora u odnosu na novonastalu epidemiološku krizu.
  • BICIKLISTIČKA TUBA NA PRIOBALJU – INTESTINUM CRASSSUM

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    MOJA MESNA ZAJEDNICA Nastavnik: dr Ratka Čolić, docent Student: Edita Ljalja Tema projekta: Cilj ovog projekta je smisleno usmeravanje aktivnostina lokaciji 25. maj na Dorćolu. Odabrala sam ovaj segment lokacije jer smatram da pešačka zona ima puno neiskorišćenih potencijala koje bi mogle da promovišu rekreaciju i zdrav život. Ovakvom intervencijom ne dolazi do preplitanja i sudara. Uzrasti svih starosnih dobi slobodni su da na jedinstven način pronađu sebe u ovom prostoru i svoju omiljenu aktivnost., od rekreacije do relaksacije (Amfiteatar na otvorenom i bioskop, ležaljke za sunčanje, ljuljaške, mreže za ležanje, dinamična biciklistička tuba, i pešaćka zona). Intestinum crasssum pomaže da se istovremeno stvori manje sudara između pešaka, saobraćaja i biciklista. Jako je bitan pristup rešavanja problema koji promoviše održiv način života tako što je više vertikalnog prostora dat za rast biljaka za dodatno filtriranje vazduha.
  • UMREŽENOST

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    MOJA MESNA ZAJEDNICA Nastavnik: dr Ratka Čolić, docent Student: Dijana Bogosavljević, Jovana Vasiljević, Ana Vujović Tema projekta: Projekat naše grupe bazirao se na celu predmetnu lokaciju. Prva tema kojom smo se bavili jeste saobraćaj, tačnije rešenje problema parkiranja. Taj ujedno i najveći problem lokacije rešile smo podzemnim garažama. Drugi projekat vezan je za uredjenje prostora između samih zgrada, zarad poboljšanja kvaliteta života ali i lepšeg i ugodnijeg osećaja tokom boravka na datom otvorenom prostoru. Treći projekat vezan je za uredjenje i unapređenje marine ali i uvođenje rečnog saobraćaja koji je ekološki isplativiji, brzi i efikasniji. Obzirom na to da smo se bavile sa više razlicitih tema detaljnija objašnjena nalaze se na samim prilozima.
  • CONTINUUM

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    MOJA MESNA ZAJEDNICA Nastavnik: dr Ratka Čolić, docent Student: Anja Ljujić Tema projekta: Continuum je nastao kao predlog rešenja za linijski park koji je planiran u sklopu naselja 25. maj. Ideja je proistekla iz nekoliko problema koji su uočeni prilikom analize lokacije. Pre svega, visok nivo zagadjenja vazduha, velika buka i nedostatak komunikacije izmedju naselja 25. maj i ostatka Donjeg Dorćola su usmerili projekat ka tome da osnovni cilj bude stvaranje novog ambijenta i neke vrste pauze od haotičnog života u ovom delu grada. Fokus projekta je direktno vezan za podciljeve 11.4, 11.6 i 11.7 cilja 11 koji se odnose na inkluzivnost i poboljšanje kvaliteta života. Osnovna funkcija mog rešenja je botanička bašta koja predstavlja izgrađeni segment lokacije, dok prirodni deo ima funkciju arboretuma. U samoj bašti koja se nalazi nekoliko metara ispod nivao zemlje nalazi se terarijum, paludarijum, tropikarijum, laboratorije za istraživanje, amfiteatar kao i prostor za odmor u vidu kafića. Ortogonalna mreža staza je postavljena u sklopu linijskog parka i ona služi kao komunikacija i kao staze koje prolaze kroz arboretum.
  • TRI U JEDAN

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    TRI U JEDAN Nastavnik: dr Vladimir Mihajlov, vanredni profesor Student: Sara Velanac Tema projekta: Projekat se zasniva na ideji integrisanja urbanih bašti u stambeno naselje koje se nalazi u gradskoj matrici. Zelene mreže predstavljaju kombinaciju ozelenjenih površina i pešačkih staza koje najkraćim putem povezuju veći deo linijskog parka sa stambenim delom i šetalištem. Niska spratnost objekata, akcenat na ozelenjavanju i očuvanju prirode čine ovaj projekat jedinstvenim.
  • TRI U JEDAN

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    TRI U JEDAN Nastavnik: dr Vladimir Mihajlov, vanredni profesor Student: Nikoleta Kralj Tema projekta: Glavna inspiracija za moj projekat stanovanja na studiju je 'Habitat 67'. Svaka jedinica je ista u kvadraturi i unutrašnjim sadržajima, sa malim izmjenama u zavisnosti od pozicije terase. Jedinice sam slagala kao lego kockice i od toga dobila finalnu formu. Gledala sam da bude približno količinski jednako unutrašnjeg i spoljašnjeg prostora, te sam dobila i otvorene hodnike sa stepeništem. Niže etaže ustvari služe kao terase ovim iznad. Svaka zgrada (od tri ukupno) ima 4 etaže i 12 stanova. Poziciju zgrada sam formirala ka marini Dorćol kako bi korisnici ovog prostora ne samo imali lijep pogled već i rivu po kojoj bi mogli šetati i provoditi vrijeme.
  • TRI U JEDAN

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    TRI U JEDAN Nastavnik: dr Vladimir Mihajlov, vanredni profesor Student: Dušan Stanković Tema projekta: Glavnu inspiraciju za organizovanje celog kompleksa našao sam u projektima grupe BIG i njihovom načinu i principu zoniranja. Ideja je bila da se napravi luksuzni kompleks sa ograničenim kolskim saobraćajem. Sama lokacija je bila presudna kod ogranizovanja stanova,jer sam želeo da svaki stan ima barem jednu stranu koja bi imala pogled na Dunav ili marinu Dorćol. Još jedna vrlina kompleksa je to što korisnicima omogućava privatnost i intimu, dok se nalaze nadomak centra grada. Za studentsku biblioteku našao sam inspiraciju u više projekata. Pored funkcionalnosti, jedna od njenih glavnih vrlina je upravo njena atraktivna forma koja podstiče linearnost i kontinuitet linijskog parka.
  • ODRŽIVE TRANSFORMACIJE NASELJA DUNAVSKI KEJ – LOKALIZACIJA CILJEVA ODRŽIVOG RAZVOJA

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    TRI U JEDAN Nastavnik: dr Vladimir Mihajlov, vanredni profesor Student: Aleksa Jelić Tema projekta: Čitav koncept našeg projekta zasnivao se na želji postizanja izrazito zelenog, prirodnog i čoveku bliskog prostora. Ono što bi sam projekat trebalo činiti posebnim jeste kontrast a opet jedinstvo između urbanog prostora donjeg Dorćola i novih prostora oplemenjenih florom i faunom. "Probijanjem" Marine Dorćol i njenom ekstenzijom i nadovezivanjem na linijski park, dobili bismo urbanu močvaru- centralnu figuru naše intervencije kao vrhunca doživljaja potpune izolovanosti, mira i spokoja. Smatrali smo da je obezbeđivanje ovakvih porstora u urbanim sredinama sve neophodniji, i da je veza čoveka sa netaknutom prirodom jedna od njegovih najosnovnijih potreba. Takođe ovakav pristup arhitekturu spaja sa kontekstom i ona prestaje da bude sama sebi dovoljna već je ona praktično deo reljefa i gubi se njen početak i kraj, ona jednostavno bivstvuje na datom prostoru.
  • DONJI DORĆOL – NOVI POGLEDI

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    3"D" - DEMISTIFIKACIJA DONJEG DORĆOLA Nastavnik: dr Uroš Radosavljević, vanredni profesor Student: Vasilije Vojvodić Tema projekta: Glavni ciljevi projekta su uređenje postojećih javnih površina, promena karaktera Dunavske ulice i ravnomerno aktiviranje prostora. Mane predmetnog područja su slaba povezanost i dostupnost. Polazna tačka, nakon koje je i usledila konceptualizacija projekta, je bila regulacija saobraćajne matrice na lokaciji. Produžavanjem ulica Jevrejske, Braće Baruh, Cara Uroša i Dubrovačke do Dunavskog keja, preko Linijskog parka, je kreirana nova gradska i saobraćajna matrica Donjeg Dorćola. Preparcelacijom prostora se javljaju mnoge mogućnosti unapređenja i revitalizacije zadate lokacije. Koncept se ogleda u modifikaciji postojeće saobraćajne matrice i uvođenjem novih ulica. Glavna karakteristika tih ulica su oštri uglovi koji daju identitet celom prostoru. Forma blokova je adaptirana novoj saobraćajnoj matrici. Objekti unutar blokova su specifični po svojim oblicima i raspodeli. Blokovi sa porodičnim stanovanjem su atrijumski kompleksi, dok blokovi sa poslovnim prostorima su poluatrijumski kompleksi, orijentisani ka Linijskom parku i Dunavskom keju. Faktor koji doprinosi međusobnoj konekciji blokova su mnogobrojni pasaži. Pružaju se unutar blokova podužno i poprečno duž cele lokacije. Na taj način se pospešuje ravnomerno aktiviranje prostora. Korisnici mogu da steknu individualnu percepciju prostora, bez nužno uslovljenog pravca kretanja. Uvođenjem novih sadržaja poput galerija, muzeja i izložba na otvorenom se privlači atrakcija ljudi i prebacuje deo koncentracije sa centra grada na donji Dorćol.
  • DIVLJI DORĆOL

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    3"D" - DEMISTIFIKACIJA DONJEG DORĆOLA Nastavnik: dr Uroš Radosavljević, vanredni profesor Student: Maša Žegarac Tema projekta: Cilj ovog projekta jeste reaktivacija date lokacije i uključenje zajednice u proces reciklaže. Otvoreni prostor oko pruge i postojećih zgrada postao je mesto reciklažnog i edukacionog centra projekta, u tom delu nalaze se uređene travnate i pešačke površine, kao i kaskadirane vodene površine. Sledeći akcenat je na paviljonima, unutar njih organizuju se edukacioni seminari kako za mlađe tako i za starije članove zajednice. Jedna od značajnih karakteristika jeste popločanje koje pretvara i skladišti energiju za osvetljenje celokupnog područja, napajanje mobilnih uređaja, električnih bicikala, i stvaranje specifične noćne slike projekta.U skladu sa reciklažom, na određenim mestima lokacije postojali bi kontejneri za prikupljanje reciklažnog materijala. Daljim postupkom bi se taj materijal degradirao i reaktivirao u sklopu paviljona i urbanog mobilijara projekta. Vezano za održivost, postojali bi još i solarni paneli smešteni na krovovima zgrada, kao i krovne bašte za relaksaciju stanara.
  • IN/FUSION

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    3"D" DEMISTIFIKACIJA DONJEG DORĆOLA Nastavnik: dr Uroš Radosavljević, vanredni profesor Student: Ilija Đurović Tema projekta: Iz samog naziva projekta, možemo zaključiti da smo se u procesu istraživanja i projektovanja posebno bavili temom povezivanja novonastalog okruženja sa postojećim. Težilo se ka formiranju linijskog parka i okolne fizičke strukture, koja bi omogućila prožimanje različitih sadržaja, fizičkih struktura, namena i korisnika. Sama lokacija marine, koju sam individualno nastavio da razrađujem je bogata kulturnim sadržajima i prožeta pešačkim i biciklističkim stazama. Lokacija obuhvata muzej filma, drive-in bioskop, bazen za umetničko plivanje, antikvarnicu sa različitim tezgama za prodaju starih knjiga, filmova, disketa i otvorene izložbene prostore i prostore namenjene za muzička dešavanja. Prostor je omeđen sa obe strane, Dunavom na severnoj strani i linijskim parkom na južnoj strani, sve to povećava udobnost i kvalitet prostora. Još jedan od bitnih elemenata u projektu, bila je pojava skeletne konstrukcije u kombinaciji sa staklom, kliznih vrata, staklenih zidova i slobodostojećih zidova i stubova, koji su bili rezultat moje želje da se postigne prostor koji bi odisao osećajem dinamičnosti, razigranosti i mobilnosti.
  • DONJI DORĆOL NOVI POGLEDI

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    3"D" DEMISTIFIKACIJA DONJEG DORĆOLA Nastavnik: dr Uroš Radosavljević, vanredni profesor Student: Andrijana Tmušić Tema projekta: Glavni cilj ovog projekta je da poveže reku i grad kao i linijski park sa Donjim Dorćolom, promeni karakteristike Dunavske ulice, poveća atraktivnost, uvede nove mreža zelenih površina i ulične matrice. Deo projekta koji sam obrađivala sastoji se pretežno od novih sadržaja ali i od delova linijskog parka i dva bloka koja pripadaju Donjem Dorćolu u kojim sam vršila interpolaciju i nadogradnju. Jedan od bitnijih ciljeva koji sam htela da postignem jeste bilo nesmetano kretanje kroz blokove, povezivanje sadržaja sa ostatkom parka, pravljenje veze između samih blokova što se može videti po putevima koji se nalaze unutar blokova i njihovo nesmetano/kontinualno kretanje. Produžavanjem puteva, na mestima njihovog spajanja, dobijene su tačake okupljanja na kojima se nalaze glavni reperi parka, a sadržaji koji su se nalazili unutar bloka izmešteni su upravo na te centre i time je blok povezan sa parkom. Raznovrsni sadržaji koji su uvedeni povećavaju atraktivnost ovog prostora (biblioteke, radionice, umetničke škole, prodavnice, kompleks botanička bašte, vidikovci). Lokacija postaje novi centar koji povezuje stanovnike Donjeg Dorćola i Dunavskog keja sa ostatkom grada.
  • REZERVOARI KULTURE

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    GRADOVI KOJI UČE Nastavnik: dr Marija Maruna, redovni profesor; dr Danijela Milovanović Rodić, docent Student: Sofija Spaić, Jovana Stakić, Vesna Janković, Jelena Smiljanić Tema projekta: Cilj ovog projekta jeste reaktivacija date lokacije i uključenje zajednice u proces reciklaže. Otvoreni prostor oko pruge i postojećih zgrada postao je mesto reciklažnog i edukacionog centra projekta, u tom delu nalaze se uređene travnate i pešačke površine, kao i kaskadirane vodene površine. Sledeći akcenat je na paviljonima, unutar njih organizuju se edukacioni seminari kako za mlađe tako i za starije članove zajednice. Jedna od značajnih karakteristika jeste popločanje koje pretvara i skladišti energiju za osvetljenje celokupnog područja, napajanje mobilnih uređaja, električnih bicikala, i stvaranje specifične noćne slike projekta.U skladu sa reciklažom, na određenim mestima lokacije postojali bi kontejneri za prikupljanje reciklažnog materijala. Daljim postupkom bi se taj materijal degradirao i reaktivirao u sklopu paviljona i urbanog mobilijara projekta. Vezano za održivost, postojali bi još i solarni paneli smešteni na krovovima zgrada, kao i krovne bašte za relaksaciju stanara.
  • ZeleNoYES

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    GRADOVI KOJI UČE Nastavnik: dr Marija Maruna, redovni profesor Student: Nevena Đuričić, Olivera Sandžaković, Aleksa Rašić, Ilija Srdanović Tema projekta: Projekat "ZeleNoYES" zajednice nastao je kao odgovor na ekološku situaciju na Dorćolu koja je, nakon niza analiza i istraživanja, definisana kao prilično loša i zapuštena ( u svakom slučaju, kao ona koja se znatno može unaprediti ). Kao cilj projekta postavljena je ideja unapređenja celokupnog zdravlja na teritoriji predmetne lokacije koja podeljena na tri ključna aspekta: zdrava okolina, fizičko i mentalno zdravlje. Sintezno rešenje, uvezano sa temom semestra koja se bavi održivim sistemima kroz koje građani uče, pronađeno je u, u svetu uspešno primenjivanoj, praksi urbanog baštovanstva. Ovaj sistem uzgajanja u urbanim sredinama pokrio je sva tri aspekta za unapređenja i stvorio sliku prosperiteta koji bi se realizovao kroz višegodišnji period ( u skladu sa vremenom potrebnim za prinos kod svake pojedinačne biljne vrste ). Pored izraženog efekta na unapređenje zdrave sredine, urbano baštovanstvo omogućiće znatno poboljšanje fizičkog zdravlja građana ( preko zdrave ishrane i boravka u zdravim ambijentima kao i rekreacijom ) koji će osetiti lični doprinos zajednici ostvaren socijalizacijom sa ciljem postizanja kolektivne koristi ( aspekt poboljšanja mentalnog zdravlja).
  • DUH MALOG MESTA

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    GRADOVI KOJI UČE Nastavnik: dr Marija Maruna, redovni profesor; dr Danijela Milovanović Rodić, docent, redovni profesor Student: Nađa Branković, Danica Medenica, Jovana Stašević, Ana Dimitrijević Tema projekta: Projekat odgovara na probleme savremenog čoveka, koji se zahvaljujući novom "brzom" načinu života otuđuje od zajednice čiji je član. Cilj je bio osvestiti vrednosti koje u fokus stavljaju zajedništvo, empatiju, međusobnu podršku i poverenje. Kroz duh malog mesta, poput onih u kojima smo nas četiri odrasle, želim da izgradimo zajednicu u kojoj postoji međusobno poverenje, podrška, komunikacija, u kojoj je osvešćen osećaj odgovornosti prema zajednici i sopstveni položaj u njoj, u čijem razvoju i delovanju uključuje sve svoje članove. U skladu sa temom studija, naš grad svoje stanovnike uči upravo mehanizmima uspostavljanja ovakve zajednice; uči poverenju, jednakosti, odgovornosti, komunikaciji, pripadnosti, kako da ostvare svoja građanska prava i koje su njihove obaveze. Za uzvrat, od zajednice uči njene potrebe, uči kako da prilagodi princip malog mesta u jako urbanizovanoj sredini - kako da izmiri dva koncepta i obrasca koja oba čuva u svom nasleđu.
  • AVENIJA ZNANJA

    By Arhitektonski fakultet_Urednik on 17/07/2020
    GRAD KOJI UČI Nastavnik: dr Damijela Milovanović Rodić, docent Student: Dušan Petrović Tema projekta: Koncept našeg projekta se zasniva pre svega na nekoliko socioloških problema društva kao što je društvena apatija, otuđenost, nedostatak duha kolektiva i rada u zajednici. Nakon identifikovanja takvih njima sličnih problema predložili smo rešenje u vidu otvaranja radionica koje bi se nalazile u napuštenim ili nedovoljno aktivnim prizemljima zgrada na lokaciji. U radionicama bi se odvijao različit sadržaj namenjen svim zainteresovaim stanovnicima koji žele da se druže, da učestvuju i da uče u interakciji sa drugim. Važno je napomenuti da bi se te radionice uglavnom nalazile neposredno uz ulicu i na taj način sa više njih u nizu formirale aveniju znanja. Pored sadržaja u samim radionicama, sav prateći sadržaj i mobilijar koji se nalazi u avenijama znanja bio bi podređen ideji grada koji uči tj. bio bi u službi radionica i potpomagao bi njihov rad i razvoj.