УНИВЕРЗИТЕТ У БЕОГРАДУ
АРХИТЕКТОНСКИ
ФАКУЛТЕТ
БУЛЕВАР КРАЉА АЛЕКСАНДРА 73/II, 11120 БЕОГРАД
  • en
  • sr
BDW_DesignLabs_o

Radionice

Pozivamo Vas da se prijavite na Belgrade Design Week radionice – DizajnLabs 2014. Radionice predstavljaju stručno dodatno obrazovanje za studente u saradnji sa najvećim kreativnim svetskim umovima.

Beogradska nedelja dizajna svake godine organizuje niz edukativnih radionica pod nazivom BDW DizajnLabs. Radionice se ove godine organizuju u saradnji BDW-a sa Privrednom komorom Srbije u periodu od 6. do 8. oktobra 2014. godine u prostorijama Privredne komore Srbije u Resavskoj 15.

Sve radionice su na engleskom jeziku i učešće na radionicama je besplatno uz prethodnu registraciju koja podrazumeva CV ili portfolio i kratko pismo motivacije.

Prijave poslati do 1. oktobra 2014. godine na e-mail:
workshop@belgradedesignweek.com

Više informacija možete dobiti putem telefona 065/3344204 ili na vebsajtu Belgrade Design Week-a:
http://www.belgradedesignweek.com/conference/program/dizajn-labs/

Pročitajte Više o konkursu Belgrade Design Week-a 2014: 100% Future Serbia:

BDW_100_FUTURE_SERBIA_logo

Belgrade Design Week i DizajnLabs

DizajnLabs međunarodne radionice predstavljaju jedan od ključnih segmenata festivala Beogradske nedelje dizajna (Belgrade Design Week), sa osnovnim ciljem da omoguće interakciju renomiranih stručnjaka i kreativnih profesionalca, studenata kao i lokalnih biznismena. DizajnLabs uspostavlja komunikaciju visokokvalifikovanih inostranih stručnjaka, srpskih dizajnera i preduzetnika i u isto vreme promoviše vrednosti i mogućnosti koje predstavljaju kreativne industrije u Srbiji. Projekat je od velikog značaja, direktno za sve preduzetnike i profesionalce iz svih oblasti dizajna, arhitekture, komunikacija i drugih aktivnosti kreativnih industrija.

Belgrade Design Week je jednogodišnji festival kreativnih industrija, tačka okupljanja, kulturne i intelektualne razmene, koji predstavlja najbolje i najinovativnije stručnjake iz sveta i zemlje kroz programe predavanja, izložbi, radionica, panela i foruma, kao i specifičnih projekata kao što je 100% Future Serbia.

Belgrade Design Week 2014 će se održati od 6. do 11. oktobra 2014. godine u Muzeju savremene umetnosti u Beogradu. I ove godine festival započinje DizajnLabs radionicama koje će se održati 6, 7. i 8. oktobra 2014. u Privrednoj komori Srbije u saradnji sa Privrednom komorom Srbije.

DizajnLabs radionice

Izvor fotografija: http://www.belgradedesignweek.com/conference/

Predstavljamo Vam radionice koje će se održati u okviru programa Belgrade Design Week-a – DesignLabs 2014:

BDW_DesignLabs_SasaVidakovic_o

BRENDING I PREDUZETNIŠTVO
Saša Vidaković, SVIDESIGN UK
www.svidesign.com
Ponedeljak 6. oktobar 2014, 11 časova
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Masterklas namenjen preduzetnicima i vlasnicima brenda kao i marketing rukovodiocima. Saša Vidaković se bavi strategijama komunikacije, brendiranja i prezentovnja produkta. Spektar delovanja ovog interdisciplinarnog dizajnera pokriva produkt dizajn, brendiranje, strategije komunikacije. SVIDesign je nezavisni brend i dizajn konsalting koja se odnosi na strateški i analitički pristup u postizanju rešenja vezanih za kreativni dizajn, sa više od dvadeset godina iskustva u oblasti vizuelne komunikacije i brendiranja.

Saša Vidaković je radio kao dizajner i kreativni direktor u najpoznatijim međunarodnim agencijama za dizajn i brendiranje. Vrativši se u London, osnovao je SVIDesign, nezavisnu konsalting agenciju za brendiranje i dizajn, koja se odnosi na strateški i analitički pristup u postizanju kreativnih rešenja u dizajnu. Sa više od dvadeset godina iskustva u oblasti vizuelne komunikacije i brendiranja, Saša Vidaković se bavio strategijama komunikacije, brendiranja, programima identiteta, dizajnom pakovanja, knjiga, brošura i kataloga. Radio je za pojedince, mala preduzeća, velike svetske brendove. Sašin rad je nagrađivan i objavljivan u publikacijama za dizajn, kao i na raznim internacionalnim izložbama postera. Dobitnik je nagrade 6.april grada Sarajeva za dostignuća u oblasti grafičkog dizajna.

BDW_DesignLabs_BojanaDraca_o

ODRŽIVA MODA
Bojana Drača, Farrah Floyd DE
www.farrahfloyd.com
Ponedeljak 6. oktobar 2014, 15 časova
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Moda je termin povezan sa lepotom, slavom, glamuroznim načinom života i novcem generalno. Nekada je bila dostupna pojedincima, ali je nedavno postala pristupačna gotovo nikome. Trendovi se menjaju tako brzo, da čak ni najveći entuzijasti ne mogu da ih sustignu. Proizvodnja je sve veća i brža, i u isto vreme cene su sve niže a kvalitet siromašniji. Koliko znamo o poreklu naše odeće i da li treba da počnemo da menjamo naše navike radi drugih ljudi, naše planete ili na kraju našeg zdravlja? Prvi korak je da informiše i edukuje potrošače. Sledeći bi bio da pronađe načine da promene njihovo ponašanje. Ovaj masterklas se bavi i jednim i drugim, nudeći uvid u tekstilnu proizvodnju kroz ceo lanac snabdevanja, kao i neka rešenja iz perspektive jednog modnog dizajnera.

Farrah Floyd kreira kolekcije za žene inspirisane ženama. Školovana kao modni i dizajner tekstila sa fokusom na master studijama na Održivost u modi, Bojana Drača je dizajner sa izuzetno prepoznatljivim stilom. Njen rad kombinuje jake koncepte sa tehničkom razradom i strateški održivim dizajnom. Razvila je posebnu tehniku sa nula posto gubitka, budući da koristi samo pravougaone šare. Ona se igra elementima i bojama pretvarajući 2d elemente u 3d. Snažan koncept i novo rešenje do koga je došla su okosnica njenog brenda Farrah Floyd. Njena master kolekcija, Heroine_collection, donela je 2012. godine Bojani bronzanu Creative Conscience:UK nagradu kao i učešće u polufinalu na EcoChick dizajnu u Hong Kongu.

BDW_DesignLabs_SatyaSheel_o

RAZVOJ DEMOKRATIJE PUTEM URBANISTIČKIH PLANSKIH REŠENJA
Satya Sheel, METROVALLEY IN
www.metrovalley.in
Utorak 7. oktobar 2014, 11 časova
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Gradovi danas predstavljaju najkritičniji fenomen 21.veka budući da su danas centar socijalnih, ekonomskih i ekoloških dešavanja. Gradovi moraju da prate dinamiku društvenih promena i postanu prostor integracije ljudi i ideja, i moraju se transformisati postavljanjem novih modela, kojima se putem minimalnih ulaganja može mnogo postići, razumevanjem društva i lokalnih uslova. Tokom interaktivnog masterklasa namenjenog arhitektama, urbanistima, sociolozima i ekonomstima pokrenuće se aktuelna pitanja sadašnjih problema u gradovima.

Od 2006, Metro Valley fokusira svoju energiju u napredak novog poslovnog modela – stvaranje više sa manje, na osnovu razumevanja društva i lokalnih uslova. Posle skoro pola decenije istraživanja, bilo je omogućeno da se usklade i povežu rešenja za Gurgaon i industrijsku opštinu Manesar u nacionalnom glavnom regionu Indije. Vlada Haryana, stvarajući mogućnost za primenu ovakvih ideja, dodala je novu dimenziju uključivajući zainteresovane strane u njihovom sopstvenom razvoju. Ovo je prvi put u Indiji da je vlada podržala privatno preduzeće u razvitku interaktivnog i participativnog projekta jednog grada.

BDW_DesignLabs_Laufen_o

DIZAJN PREDUZETNIŠTVA
Marc Viardot, LAUFEN CH
www.laufen.com
Utorak 7. oktobar 2014, 15 časova
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Negde između teze i sinteze… o menadžmentu u dizajnu, o vođstvu u dizajnu, od savoir-faire do inovacije, od građenja brenda do prodaje i na kraju sve pod okriljem saradnje … Masterklas za preduzetnike i dizajnere od strane vodećeg švajcarskog dizajn preduzetnika koji je pomogao da Laufen doživi globalni uspeh.

Ljubav i strast dizajniranja, razvojni i komunikacijski proizvodi, stvaranje brendova i vodećih ljudi u kreativnom procesu praćeni kroz profesionalnu istoriju Mark Viardoovu profesionalnu istoriju. Budući da radi sa sirovim materijalom koji bi mogao biti pretvoren u izuzetne dizajnirane proizvode koji imaju posebnu draž, Mark Viardo se pridružio Laufen Bathrooms AG u Laufenu, Švajcarska 2003. Tokom protekle četiri godine on je pretvorio Laufen u veoma dobro poznat i cenjen premium brend ciljanjem na međunarodne arhitekte i dizajnere enterijera.

BDW_DesignLabs_RestonsSerieux_o

INTERAKTIVNOST I GENERATIVNOST U KOMUNIKACIJI
Gavrilo Božović, Restons Sérieux CH
www.restons-serieux.com
Sreda, 8. oktobar 2014, 11 časova
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Fokus radionice je saradnja dizajnera i inženjera, koja je poslednjih godina napravila revoluciju u oblasti umetnosti povećavajući spektar medija izražvanja. Firma Restons Sérieux bavi se izradom interaktivnih postrojenja za komunikaciju. Radionica će se baviti vezom generativnog dizajna i algortama za stvaranje vizuelnih predstava. Dizajneri kontrolišu algoritam i njegove granice, koji onda stvara neograničene varijacije u dizajnu. Ovo omogućava element novine i iznenađenja korporativnom identitetu ili neki drugi grafički dizajn, koji je do tada bio nezamisliv. S druge strane, interaktivne instalacije slamaju statičku prirodu uobičajenih komunikacionih materijala: plakata, bilborda, pa čak i ekrana koji prikazuju “ever-looping” video sadržaje, interakcijom sa svojom publikom, a uvek predstavlja intrigantni ili razigrani sadržaj. Angažovanjem kupaca na taj način, obezbeđeno je da će poruka stići do ciljane publike mnogo efikasnije nego statičkim podrškama, preopterećenjima koja često podstiču korisnike da podignu barijere primanja informacija.

Ozbiljno se pripremite za jednog od najboljih mladih inženjera i dizajnera koga vam BDW predstavlja, Gavrila Božovića. Karijeru je započeo kao konsultant u oblasti biotehnologije, a onda je počeo da se interesuje za dizajn i tada upoznaje Nikolasa Paupa i zajedno osnivaju Restons Sérieux. Udružena snaga naučnika i dizajnera je ono što čini njihov rad posebnim. Oni će vam otkriti kako nauka i umetnost rade zajedno, kako da napravite komunikativne, interaktivne instalacije i naučićete nešto više o generativnom dizajnu.

BDW_DesignLabs_IdoGarini_o

APPETITING
Ido Garini, Studio Appétit NL
www.studioappetit.com
Sreda, 8. oktobar 2014, 13 časova
Privredna komora Srbije, Resavska 15

Od radionice Ida Garinija ćete sigurno ogladneti – za njegovim idejama!
U osnovi sve je u apetitu. Ljudi se ponašaju na temelju njihovog apetita: apetita za hranu, seksualnog apetita ili apetita za znanjem. Studio Appétit je umesto samog dizajniranja ili kuvanja, napravio koncept zvan APPETITING, koji možemo prevesti kao poboljšanje apetita, koristeći dizajn da bi se transformisao predmet, sastojak ili iskustvo u senzaciju apetita. Postavljaju se pitanja o kulturi hrane, o tome zašto jedemo, što i kako jedemo i posmatranju uloge hrane u našim životima koja nikad ne završava.

Radionica će biti interaktivna prezentacija i degustacija koja će manifestovati univerzalan pristup jedenju, kombinujući multidisciplinaran dizajn sa kulinarskim umećem. Od izazovnih manira prilikom jedenja za stolom do promišljanja veze između ukusa i emocija.

Garinijeva kompanija, Studio Appétit, definiše proces transformisanja jednog predmeta, sastojka, ili iskustva, pomoću umetnosti i dizajna, u ukusnu senzaciju. Ido i njegov tim postavljaju izazove za ljude i hranu, preispitivanjem originalnog koncepta kroz neuobičajenu instalaciju, skup posebnih usluga i performans. Postaviće vam izazov: da razmislite o konceptu jestivog dizajna i zadiviti vas svojim nastojanjem da stvori nove načine doživljaja hrane i njenog konzumiranja. Kuvanje izgleda zaista dobro!

BDW_DesignLabs_Bleed_o

POGREŠNO
Astrid Feldner, Bleed NO
www.bleed.no
Sreda, 8. oktobar 2014, 15 časova
Privredna komora Srbije, Resavska 15

“Ako ovo funkcioniše, čuvaće nas od toga da budemo uhvaćeni. Ako ne, čuvaće nas od starenja.” MacGyver

Nekoliko pitanja o tome šta želimo da istražujemo u ovoj radionici:
Koji je značaj osećaja u dizajnu?
Koliko pravila treba da pratimo?
Šta definiše granicu između umetnosti i dizajna?

U dizajnu Bleed-a identitet i iskustvo su kreirani kroz razvoj koncepta, umetnicke direkcije, graficki dizajn i dizajn usluga. Njegovi osnivači, Svein Hakon Lia i Astrid Feldner ce vam objasniti kako oni uspevaju da stvore mešavinu kultura i disciplina koje dovode u pitanje današnje konvencije u umetnosti, vizuelnom identitetu, interakciji i medijima. Na BDW-u možete saznati zašto je važno da rizikujete i budete drugaciji, zabavljate se, razmenjujete ideje i nikada ne prestajete da učite.